Κυριακή 27 Οκτωβρίου 2013

Οκτώ Υπουργούς «έφαγαν» οι διορισμοί εκπαιδευτικών! Ποια θα είναι η τύχη του Κενεβέζου(;)

- Σε έναν μήνα κατατίθεται η πρόταση Κενεβέζου ενώπιον του Συμβουλίου Παιδείας
- Διαβάστε στο newsit.com.cy τα βασικά σημεία του σχεδίου για τους διορισμούς
- Αντιδρούν οι εκπαιδευτικές οργανώσεις και απειλούν ανοιχτά με δυναμικές κινητοποιήσεις
- Άγνωστη η στάση των κομμάτων

Όχι ένας όχι δύο, αλλά οκτώ Υπουργοί Παιδείας προσπάθησαν να αλλάξουν το σύστημα πρόσληψης στα δημόσια σχολεία τα τελευταία 24 χρόνια, αλλά αποτέλεσμα… μηδέν.

Ο Κυριάκος Κενεβέζος είναι ο ένατος Υπουργός που καταθέτει σχέδιο εκσυγχρονισμού των καταλόγων διοριστέων εκπαιδευτικών και ήδη οι εκπαιδευτικές οργανώσεις αντιδρούν, ενώ ακόμη δεν έχει ξεκαθαρίσει ποια θα είναι η στάση των κομμάτων.

Σημείο καμπής για την τύχης της πρότασης Κενεβέζου είναι κατάθεση του σχεδίου ενώπιον του Συμβουλίου Παιδείας σε έναν μήνα περίπου.

Ο εκσυγχρονισμός κρίνεται απαραίτητος και αυτό καταδεικνύεται και από τους αριθμούς. Οι κατάλογοι διοριστέων έχουν 40 χρόνια ζωής και αυτήν τη στιγμή βρίσκονται στην αναμονή 43.546 εκπαιδευτικοί, με τον ορίζοντα αναμονής για συγκεκριμένες ειδικότητες μαθημάτων να αγγίζουν τα όρια της υπερβολής, αφού το «περίμενε» για την πολυπόθητη θέση στη δημόσια εκπαίδευση μπορεί να κρατήσει… μερικές δεκαετίες.

Ωστόσο, η ΟΕΛΜΕΚ ήδη απειλεί ανοιχτά με δυναμικά μέτρα κινητοποιήσεων σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την πρόταση Κενεβέζου.

Τι προβλέπει το σχέδιο Κενεβέζου
Η πρόταση του Υπουργού έχει ως χρονοδιάγραμμα έναρξης της εφαρμογής της τον Σεπτέμβρη του 2015, μεταβατική περίοδο μέχρι το 2018 και ολοκληρωτική εισαγωγή (100%) των καινούργιων πινάκων διορισίμων το 2019.

Οι άξονες στους οποίους στηρίζεται η πρόταση Κενεβέζου είναι:
1. Παύει το έτος απόκτησης πτυχίου να έχει καθοριστικό και κυρίαρχο ρόλο

2. Διευρύνονται τα κριτήρια που ισχύουν μέχρι σήμερα

3. Εισάγεται το κριτήριο της γραπτής εξέτασης για επιλογή των ικανότερων υποψηφίων εκπαιδευτικών

4. Προλαμβάνονται τα μειονεκτήματα στην επαγγελματική σταδιοδρομία των ανδρών εκπαιδευτικών που προκύπτουν από την υποχρέωση τους για υπηρεσία στην Εθνική Φρουρά λαμβάνοντας υπόψη την αρχή της ισότητας.

5. Η υποβολή Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής Κατάρτισης αποτελεί προϋπόθεση για εγγραφή στον πίνακα διορισίμων στη μέση και τεχνική εκπαίδευση.

Η πρόταση διαφοροποιείται ως προς την προηγούμενη που κατατέθηκε το 2012 στα ακόλουθα σημεία:

1. Αναγνωρίζεται για σκοπούς εγγραφής στους πίνακες διορισίμων η προϋπηρεσία των υποψηφίων εκπαιδευτικών σε φροντιστήρια, ινστιτούτα ξένων γλωσσών, ολοήμερα σχολεία, κρατικά ινστιτούτα επιμόρφωσης μεταλυκειακά ινστιτούτα, μουσικά και αθλητικά σχολεία.

2. Η μεταβατική περίοδος, κατά την οποία οι διορισμοί θα γίνονται με προκαθορισμένη αναλογία από δύο χωριστούς πίνακες για την κάθε ειδικότητα, περιορίζεται στα τέσσερα χρόνια αντί στα δέκα, που ήταν προηγουμένως, με την εφαρμογή του νέου συστήματος να ξεκινά το Σεπτέμβρη του 2015. Το νέο σύστημα θα ισχύει για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και υπόκειται σε βελτιωτικές αλλαγές, εκεί και όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο, σε συνεργασία με τους εμπλεκόμενους φορείς.

3. Διαφοροποιείται η κλίμακα μοριοδότησης για κατάρτιση πινάκων διορισίμων από το 60 στο 100 ώστε να υπάρξει μεγαλύτερο εύρος διαφοροποίησης υποψηφίων.

4. Διαγράφεται από τα κριτήρια της προηγούμενης πρότασης η πρόνοια για τη μοριοδότηση αναφορικά με την πείρα σε συναφείς τομείς με την ειδικότητα, αφού αυτό απορρέει από συγκεκριμένα σχέδια υπηρεσίας.

5. Με τις μονάδες που θα λαμβάνουν οι υποψήφιοι από τη γραπτή εξέταση θα μπορούν να εγγράφονται στους πίνακες διορισίμων για περίοδο έξι χρόνων, αντί των οκτώ που ήταν προηγουμένως.

Περαιτέρω η πρόταση προβλέπει ότι τα κριτήρια που θα λαμβάνονται υπόψη για την κατάρτιση των πινάκων διορισίμων θα είναι:

1. Γραπτή εξέταση

2. Πρόσθετα ακαδημαϊκά προσόντα

3. Εκπαιδευτική προϋπηρεσία

4. Έτος απόκτησης πρώτου πτυχίου

5. Υπηρεσία στην Εθνική Φρουρά για τους άντρες.

Source: www.newsit.com.cy 

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου