Τέλη του 2014 οριοθετείται η ολοκλήρωση του έργου της ανάπλασης
Ο Δήμαρχος Λευκωσίας, σε συνέντευξή του στη «Σημερινή», κάνει λόγο για δημιουργία ενός ελκυστικού σημείου αναφοράς και κοινωνικής συνάθροισης στην πρωτεύουσα
Ο Κ. ΓΙΩΡΚΑΤΖΗΣ ευελπιστεί ότι το έργο θα καταστεί μαγνήτης προσέλκυσης νέων επιχειρήσεων στην ευρύτερη περιοχή
Μετά από 25 χρόνια σχεδιασμών, η ανάπλαση της Πλατείας Ελευθερίας πέρασε στο στάδιο της υλοποίησης. Για την πολυπλοκότητα του έργου, τις καθυστερήσεις, τον προϋπολογισμό, τους μη βοηθητικούς όρους του συμβολαίου, τη σημαντικότητά του, αλλά και την υπολογιζόμενη ημερομηνία παράδοσης της Πλατείας Ελευθερίας, μίλησε στη «Σ» ο Δήμαρχος Λευκωσίας Κωνσταντίνος Γιωρκάτζης.
Σε ποιο σημείο βρίσκονται τα έργα για την ανάπλαση της Πλατείας Ελευθερίας;
Μετά από 25 τόσα χρόνια οραματισμών, σχεδιασμών και καθυστερήσεων, η πρώτη φάση του έργου που αφορά την ανάπλαση της Πλατείας Ελευθερίας προχωρά με κανονικούς, δεδομένης και της πολυπλοκότητας του έργου, ρυθμούς. Σε δεύτερη φάση θα προχωρήσουμε με τη δημιουργία του υπόγειου χώρου στάθμευσης στη Λεωφόρο Ομήρου.
Το έργο βρίσκεται μέσα στον προκαθορισμένο χρόνο υλοποίησής του;
Είναι αλήθεια ότι υπήρξε μια καθυστέρηση στο αρχικό στάδιο, αφού κληθήκαμε να ρυθμίσουμε εκκρεμότητες σε σχέση με τη μετακίνηση των εγκαταστάσεων της ΑΗΚ και της ΑΤΗΚ από τον χώρο του έργου.
Έχει σημειωθεί, επίσης, κάποια καθυστέρηση που οφείλεται κυρίως στην τεχνική και γεωμετρική πολυπλοκότητα του έργου και στην υψηλή ποιότητα που απαιτείται στην κατασκευή του. Συγκεκριμένα, αντιμετωπίστηκαν προκλήσεις στο να επιτευχθεί η απαιτούμενη ποιότητα του μπετόν στις κολόνες και αυτό λόγω της αυξημένης τεχνικής δυσκολίας να χυθούν με τον συγκεκριμένο τρόπο. Επιπλέον, την περίοδο της άνοιξης και συγκεκριμένα μετά τις αποφάσεις του Eurogroup τα εργοτάξια έκλεισαν για μια περίοδο λόγω δυσκολιών που προέκυπταν από την έλλειψη ρευστότητας στην αγορά, κάτι που συνεχίζει σε ηπιότερο ίσως βαθμό ακόμη και σήμερα.
Παράλληλα, οι διάφορες απαιτήσεις του Τμήματος Αρχαιοτήτων για επανασχεδιασμό της Πλατείας, όχι μόνο προσέθεσαν καθυστερήσεις αλλά αύξησαν και τον προϋπολογισμό του έργου και αυτό δημιουργεί επιπρόσθετες πολυπλοκότητες στην υλοποίησή του σήμερα, δεδομένης και της οικονομικής κατάστασης που επικρατεί στη χώρα μας. Τέλος, εκτιμώ ότι οι όροι του συμβολαίου, όπως έχουν καθοριστεί, δεν είναι οι πλέον βοηθητικοί προς τον Δήμο για να διαχειριστεί το έργο ή/και διαφωνίες που προκύπτουν στην πορεία.
Πότε υπολογίζετε να τελειώσει το έργο;
Όπως ανέφερα και πριν, πρόκειται για ένα έργο σύνθετο και πολυδιάστατο, στο κέντρο της πόλης και στον χώρο του σημαντικότερου ίσως ιστορικού μνημείου της πόλης, τα ενετικά τείχη. Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, τις προκλήσεις που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε ανά πάσα στιγμή, αλλά και τους λόγους που επιθυμούμε να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με το κατασκευαστικό τμήμα του έργου.
Εμάς παραμένει στόχος μας το έργο της ανάπλασης της Πλατείας Ελευθερίας να ολοκληρωθεί τέλη του 2014 και η γέφυρα στις αρχές του 2014. Αυτό φυσικά θα εξαρτηθεί και από την ικανότητά μας να υπερπηδήσουμε τα προβλήματα που προανέφερα. Να σημειώσουμε ότι λειτουργεί πλέον η προσωρινή πεζογέφυρα που ενώνει την εντός των τειχών πόλη με το αστικό εμπορικό κέντρο (Στασίνου, Μακαρίου, Ευαγόρου) και η οποία, ευελπιστούμε, θα βοηθήσει στην άμβλυνση των προβλημάτων έλλειψης χώρων στάθμευσης στην εντός των τειχών πόλη.
Το κόστος
Πόσα τελικά θα στοιχίσει το έργο ανάπλασης της πλατείας;
Ο προϋπολογισμός του έργου, μαζί με τη δημιουργία του υπόγειου χώρου στάθμευσης στη Λεωφόρο Ομήρου, αναμένεται να φθάσει τα 29,46 εκατομμύρια ευρώ. Στον προϋπολογισμό αυτό περιλαμβάνονται το κατασκευαστικό κόστος, οι επαγγελματικές αμοιβές, τα έξοδα για μελέτες που προηγήθηκαν κατά την περίοδο 2007-2011 (και δεν είχαν συμπεριληφθεί στον αρχικό προϋπολογισμό), τα κόστη για εργασίες υπηρεσιών κοινής ωφελείας, ο ΦΠΑ σε τρέχουσες τιμές και άλλα.
Προσδοκάτε αυτό το έργο να γίνει η ατραξιόν της Λευκωσίας; Θα βοηθήσει στην αναβάθμιση της περιοχής;
Με την ολοκλήρωση του έργου στοχεύουμε στη δημιουργία ενός ελκυστικού σημείου αναφοράς και κοινωνικής συνάθροισης στην πρωτεύουσα, ενός πόλου έλξης για τους κατοίκους και τους επισκέπτες. Ευελπιστούμε, μάλιστα, ότι αυτό το έργο-μαγνήτης θα προσελκύσει νέες επιχειρήσεις περιμετρικά, συμβάλλοντας έτσι ουσιαστικά στην οικονομική αναζωογόνηση της ευρύτερης περιοχής.
Σε «ζώνη πρασίνου» μετατρέπεται η τάφρος
Ποια θα είναι η χρηστικότητα του έργου αυτού; Θα διευκολύνει τους δημότες ή τους επισκέπτες;
Η Πλατεία Ελευθερίας θα είναι η καρδιά της πόλης στην οποία θα συναντιούνται οι κεντρικές οδικές αρτηρίες. Όλοι οι δημότες και επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να διακινούνται εύκολα από και προς την εντός των τειχών πόλη (περιοχή πεζόδρομων Λήδρας και Ονασαγόρου), ενώ η τάφρος θα μετατραπεί σε μια «ζώνη πρασίνου» με χώρους περιπάτου, αναψυχής, ψυχαγωγίας και πραγματοποίησης διαφόρων κοινωνικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων. Επιπλέον, ο υπόγειος διώροφος χώρος στάθμευσης που θα δημιουργηθεί κάτω από τη Λεωφόρο Ομήρου θα διευκολύνει πολλούς επισκέπτες να σταθμεύουν με άνεση και ασφάλεια, γεγονός που θα βοηθήσει τις γειτνιάζουσες επιχειρήσεις και θα αυξήσει την επισκεψιμότητα σε αυτές.
Ο μοντέρνος σχεδιασμός και ο λιτός χαρακτήρας
Το γεγονός ότι το έργο έχει μοντέρνες προσθήκες, δεν αλλοιώνει τον χαρακτήρα της περιοχής;
Κατ΄ αρχήν να αναφέρουμε ότι με το έργο αποκαθίσταται η συνέχεια των ενετικών τειχών. Έχει αφαιρεθεί όλος ο όγκος χώματος, αποκαλύφθηκε το ενετικό τείχος και η βάση του προμαχώνα Ντ΄ Αβίλα που για χρόνια ήταν καλυμμένη και όλα αυτά θα συντηρηθούν. Ο μοντέρνος σχεδιασμός και ο λιτός χαρακτήρας του έργου έχουν στόχο να αναδείξουν τα ενετικά τείχη και τα ιστορικά κτίρια της περιοχής, ενώ το τελικό αποτέλεσμα θα αποτελεί και συμβολικά το σημείο συνάντησης της ιστορίας με το σύγχρονο πρόσωπο της πόλης.
Ο Δήμαρχος Λευκωσίας, σε συνέντευξή του στη «Σημερινή», κάνει λόγο για δημιουργία ενός ελκυστικού σημείου αναφοράς και κοινωνικής συνάθροισης στην πρωτεύουσα
Ο Κ. ΓΙΩΡΚΑΤΖΗΣ ευελπιστεί ότι το έργο θα καταστεί μαγνήτης προσέλκυσης νέων επιχειρήσεων στην ευρύτερη περιοχή
Μετά από 25 χρόνια σχεδιασμών, η ανάπλαση της Πλατείας Ελευθερίας πέρασε στο στάδιο της υλοποίησης. Για την πολυπλοκότητα του έργου, τις καθυστερήσεις, τον προϋπολογισμό, τους μη βοηθητικούς όρους του συμβολαίου, τη σημαντικότητά του, αλλά και την υπολογιζόμενη ημερομηνία παράδοσης της Πλατείας Ελευθερίας, μίλησε στη «Σ» ο Δήμαρχος Λευκωσίας Κωνσταντίνος Γιωρκάτζης.
Σε ποιο σημείο βρίσκονται τα έργα για την ανάπλαση της Πλατείας Ελευθερίας;
Μετά από 25 τόσα χρόνια οραματισμών, σχεδιασμών και καθυστερήσεων, η πρώτη φάση του έργου που αφορά την ανάπλαση της Πλατείας Ελευθερίας προχωρά με κανονικούς, δεδομένης και της πολυπλοκότητας του έργου, ρυθμούς. Σε δεύτερη φάση θα προχωρήσουμε με τη δημιουργία του υπόγειου χώρου στάθμευσης στη Λεωφόρο Ομήρου.
Το έργο βρίσκεται μέσα στον προκαθορισμένο χρόνο υλοποίησής του;
Είναι αλήθεια ότι υπήρξε μια καθυστέρηση στο αρχικό στάδιο, αφού κληθήκαμε να ρυθμίσουμε εκκρεμότητες σε σχέση με τη μετακίνηση των εγκαταστάσεων της ΑΗΚ και της ΑΤΗΚ από τον χώρο του έργου.
Έχει σημειωθεί, επίσης, κάποια καθυστέρηση που οφείλεται κυρίως στην τεχνική και γεωμετρική πολυπλοκότητα του έργου και στην υψηλή ποιότητα που απαιτείται στην κατασκευή του. Συγκεκριμένα, αντιμετωπίστηκαν προκλήσεις στο να επιτευχθεί η απαιτούμενη ποιότητα του μπετόν στις κολόνες και αυτό λόγω της αυξημένης τεχνικής δυσκολίας να χυθούν με τον συγκεκριμένο τρόπο. Επιπλέον, την περίοδο της άνοιξης και συγκεκριμένα μετά τις αποφάσεις του Eurogroup τα εργοτάξια έκλεισαν για μια περίοδο λόγω δυσκολιών που προέκυπταν από την έλλειψη ρευστότητας στην αγορά, κάτι που συνεχίζει σε ηπιότερο ίσως βαθμό ακόμη και σήμερα.
Παράλληλα, οι διάφορες απαιτήσεις του Τμήματος Αρχαιοτήτων για επανασχεδιασμό της Πλατείας, όχι μόνο προσέθεσαν καθυστερήσεις αλλά αύξησαν και τον προϋπολογισμό του έργου και αυτό δημιουργεί επιπρόσθετες πολυπλοκότητες στην υλοποίησή του σήμερα, δεδομένης και της οικονομικής κατάστασης που επικρατεί στη χώρα μας. Τέλος, εκτιμώ ότι οι όροι του συμβολαίου, όπως έχουν καθοριστεί, δεν είναι οι πλέον βοηθητικοί προς τον Δήμο για να διαχειριστεί το έργο ή/και διαφωνίες που προκύπτουν στην πορεία.
Πότε υπολογίζετε να τελειώσει το έργο;
Όπως ανέφερα και πριν, πρόκειται για ένα έργο σύνθετο και πολυδιάστατο, στο κέντρο της πόλης και στον χώρο του σημαντικότερου ίσως ιστορικού μνημείου της πόλης, τα ενετικά τείχη. Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, τις προκλήσεις που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε ανά πάσα στιγμή, αλλά και τους λόγους που επιθυμούμε να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με το κατασκευαστικό τμήμα του έργου.
Εμάς παραμένει στόχος μας το έργο της ανάπλασης της Πλατείας Ελευθερίας να ολοκληρωθεί τέλη του 2014 και η γέφυρα στις αρχές του 2014. Αυτό φυσικά θα εξαρτηθεί και από την ικανότητά μας να υπερπηδήσουμε τα προβλήματα που προανέφερα. Να σημειώσουμε ότι λειτουργεί πλέον η προσωρινή πεζογέφυρα που ενώνει την εντός των τειχών πόλη με το αστικό εμπορικό κέντρο (Στασίνου, Μακαρίου, Ευαγόρου) και η οποία, ευελπιστούμε, θα βοηθήσει στην άμβλυνση των προβλημάτων έλλειψης χώρων στάθμευσης στην εντός των τειχών πόλη.
Το κόστος
Πόσα τελικά θα στοιχίσει το έργο ανάπλασης της πλατείας;
Ο προϋπολογισμός του έργου, μαζί με τη δημιουργία του υπόγειου χώρου στάθμευσης στη Λεωφόρο Ομήρου, αναμένεται να φθάσει τα 29,46 εκατομμύρια ευρώ. Στον προϋπολογισμό αυτό περιλαμβάνονται το κατασκευαστικό κόστος, οι επαγγελματικές αμοιβές, τα έξοδα για μελέτες που προηγήθηκαν κατά την περίοδο 2007-2011 (και δεν είχαν συμπεριληφθεί στον αρχικό προϋπολογισμό), τα κόστη για εργασίες υπηρεσιών κοινής ωφελείας, ο ΦΠΑ σε τρέχουσες τιμές και άλλα.
Προσδοκάτε αυτό το έργο να γίνει η ατραξιόν της Λευκωσίας; Θα βοηθήσει στην αναβάθμιση της περιοχής;
Με την ολοκλήρωση του έργου στοχεύουμε στη δημιουργία ενός ελκυστικού σημείου αναφοράς και κοινωνικής συνάθροισης στην πρωτεύουσα, ενός πόλου έλξης για τους κατοίκους και τους επισκέπτες. Ευελπιστούμε, μάλιστα, ότι αυτό το έργο-μαγνήτης θα προσελκύσει νέες επιχειρήσεις περιμετρικά, συμβάλλοντας έτσι ουσιαστικά στην οικονομική αναζωογόνηση της ευρύτερης περιοχής.
Σε «ζώνη πρασίνου» μετατρέπεται η τάφρος
Ποια θα είναι η χρηστικότητα του έργου αυτού; Θα διευκολύνει τους δημότες ή τους επισκέπτες;
Η Πλατεία Ελευθερίας θα είναι η καρδιά της πόλης στην οποία θα συναντιούνται οι κεντρικές οδικές αρτηρίες. Όλοι οι δημότες και επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να διακινούνται εύκολα από και προς την εντός των τειχών πόλη (περιοχή πεζόδρομων Λήδρας και Ονασαγόρου), ενώ η τάφρος θα μετατραπεί σε μια «ζώνη πρασίνου» με χώρους περιπάτου, αναψυχής, ψυχαγωγίας και πραγματοποίησης διαφόρων κοινωνικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων. Επιπλέον, ο υπόγειος διώροφος χώρος στάθμευσης που θα δημιουργηθεί κάτω από τη Λεωφόρο Ομήρου θα διευκολύνει πολλούς επισκέπτες να σταθμεύουν με άνεση και ασφάλεια, γεγονός που θα βοηθήσει τις γειτνιάζουσες επιχειρήσεις και θα αυξήσει την επισκεψιμότητα σε αυτές.
Ο μοντέρνος σχεδιασμός και ο λιτός χαρακτήρας
Το γεγονός ότι το έργο έχει μοντέρνες προσθήκες, δεν αλλοιώνει τον χαρακτήρα της περιοχής;
Κατ΄ αρχήν να αναφέρουμε ότι με το έργο αποκαθίσταται η συνέχεια των ενετικών τειχών. Έχει αφαιρεθεί όλος ο όγκος χώματος, αποκαλύφθηκε το ενετικό τείχος και η βάση του προμαχώνα Ντ΄ Αβίλα που για χρόνια ήταν καλυμμένη και όλα αυτά θα συντηρηθούν. Ο μοντέρνος σχεδιασμός και ο λιτός χαρακτήρας του έργου έχουν στόχο να αναδείξουν τα ενετικά τείχη και τα ιστορικά κτίρια της περιοχής, ενώ το τελικό αποτέλεσμα θα αποτελεί και συμβολικά το σημείο συνάντησης της ιστορίας με το σύγχρονο πρόσωπο της πόλης.
Source : simerini.com
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου