Τα άτομα με δυσλεξία φαίνεται ότι μπορούν να βοηθήσουν οι συσκευές ηλεκτρονικής ανάγνωσης κειμένων, υποστηρίζουν Αμερικανοί ερευνητές, του Κέντρου Εκπαίδευσης Επιστημών στο Κέντρο Αστροφυσικής «Harvard-Smithsonian».
Για τις ανάγκες της έρευνας τέθηκαν υπό παρακολούθηση 100 μαθητές, που διάβαζαν σε χαρτί ή συσκευή ηλεκτρονικής ανάγνωσης.
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, όσοι είχαν πρόβλημα με την ανάγνωση των λέξεων, τελικά διάβαζαν γρηγορότερα, όταν χρησιμοποιούσαν e-reader, ενώ εκείνοι με πρόβλημα οπτικής προσοχής, είχαν τελικά καλύτερη κατανόηση.
Η παρουσίαση κειμένων με λίγες γραμμές και γενικά λιγότερες λέξεις βοηθούσε τους μαθητές να συγκεντρωθούν καλύτερα σε κάθε λέξη.
Ο δρ Μάθιου Σνεπς, που ηγείται της μελέτης, ανέφερε, προσπαθώντας να εξηγήσει γιατί συμβαίνει αυτό: «Ο βασικός παράγοντας που είναι σημαντικός στην επίδραση των e-readers είναι ότι εμφανίζουν λίγες λέξεις ανά σειρά. Αν αυτό μπορεί να γίνει και στο χαρτί, στον σχολικό πίνακα ή σε οποιαδήποτε άλλη συσκευή, τότε τα άτομα με δυσλεξία θα βοηθηθούν σημαντικά».
Για τις ανάγκες της έρευνας τέθηκαν υπό παρακολούθηση 100 μαθητές, που διάβαζαν σε χαρτί ή συσκευή ηλεκτρονικής ανάγνωσης.
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, όσοι είχαν πρόβλημα με την ανάγνωση των λέξεων, τελικά διάβαζαν γρηγορότερα, όταν χρησιμοποιούσαν e-reader, ενώ εκείνοι με πρόβλημα οπτικής προσοχής, είχαν τελικά καλύτερη κατανόηση.
Η παρουσίαση κειμένων με λίγες γραμμές και γενικά λιγότερες λέξεις βοηθούσε τους μαθητές να συγκεντρωθούν καλύτερα σε κάθε λέξη.
Ο δρ Μάθιου Σνεπς, που ηγείται της μελέτης, ανέφερε, προσπαθώντας να εξηγήσει γιατί συμβαίνει αυτό: «Ο βασικός παράγοντας που είναι σημαντικός στην επίδραση των e-readers είναι ότι εμφανίζουν λίγες λέξεις ανά σειρά. Αν αυτό μπορεί να γίνει και στο χαρτί, στον σχολικό πίνακα ή σε οποιαδήποτε άλλη συσκευή, τότε τα άτομα με δυσλεξία θα βοηθηθούν σημαντικά».
Πηγή: http://www.onmed.gr
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου