Εισηγήσεις σε ό,τι αφορά την εφαρμογή του νέου συστήματος πρόσληψης εκπαιδευτικών στα δημόσια σχολεία δημοσιοποίησε σήμερα η Οργάνωση Λειτουργών Τεχνικής Εκπαίδευσης Κύπρου (ΟΛΤΕΚ).
Αναφέροντας ότι το υφιστάμενο σύστημα που εφαρμόστηκε τα τελευταία εικοσιπέντε χρόνια, και παρά τις όποιες αδυναμίες του βοήθησε σημαντικά στο να μείνει η εκπαίδευση μακριά από κομματικές και άλλες επιρροές τουλάχιστο στο θέμα των διορισμών, η ΟΛΤΕΚ σημειώνει ότι τα σημερινά δεδομένα για το υφιστάμενο σύστημα είναι πολύ διαφορετικά, τουλάχιστον στην Τεχνική Εκπαίδευση, και για αυτό επιβάλλεται η εξεύρεση ενός νέου συστήματος πιο σύγχρονου, πιο ευέλικτου αλλά ταυτόχρονα να διασφαλίζει την αξιοκρατία και αμεροληψία.
Σημειώνει πως σε περίπτωση που ο διάλογος για το όλο θέμα στη Δημοτική και τη Μέση Γενική Εκπαίδευση δεν προχωρήσει, τότε θα μπορούσαν οι αλλαγές να εφαρμοστούν μόνο στην Τεχνική Εκπαίδευση και να αποτελέσει το όλο εγχείρημα πιλοτική εφαρμογή για την υπόλοιπη εκπαίδευση.
Όπως εξηγεί η ΟΛΤΕΚ στη Μέση Τεχνική Εκπαίδευση υπάρχουν σήμερα εβδομηνταπέντε (75) κενές οργανικές θέσεις. Εικοσιμία (21) σε διευθυντικές θέσεις (2 επιθεωρητές, 7 ΒΔΑ και 12 ΒΔ), 14 θέσεις στις κλίμακες Α 8 - 10 - 11 και σαράντα (40) θέσεις στις χαμηλές κλίμακες, οι περισσότερες από τις οποίες παραμένουν κενές εδώ και αρκετά χρόνια. «Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα φέτος να έχουμε ογδονταεπτά (87) διορισμούς εκπαιδευτών, (43 συμβασιούχων και 44 εκτάκτων εκπαιδευτικών)» σημειώνει, εξηγώντας παράλληλα ότι στους καταλόγους διοριστέων της Μέσης Τεχνικής Εκπαίδευσης, έχουν συμπληρώσει την Προϋπηρεσιακή Κατάρτιση ογδονταέξι (86) άτομα, από τα οποία τα σαραντατρία (43) είναι διορισμένα με σύμβαση.
Θέση της ΟΛΤΕΚ είναι πως βασική προϋπόθεση για την εφαρμογή του νέου συστήματος διορισμού είναι να επαναλειτουργήσει το υφιστάμενο σύστημα. «Θα πρέπει δηλαδή να προχωρήσει η Βουλή άμεσα, στην αποπαγοποίηση των προαγωγών και των μονιμοποιήσεων. Να γίνουν οι προαγωγές, να καλυφθεί σημαντικός αριθμός των οργανικών θέσεων και στη συνέχεια και αφού ετοιμαστεί μελέτη για το πόσες οργανικές θέσεις είναι απαραίτητες, σε ποιες κλίμακες και σε ποιους κλάδους, να γίνει νέα διαδικασία κάλυψης των υπολοίπων οργανικών θέσεων. Με τον τρόπο αυτό καλύπτεται σημαντικός αριθμός συμβασιούχων» αναφέρει.
Συνοπτικά η πρόταση της ΟΛΤΕΚ προνοεί αποπαγοποίηση από τη Βουλή των νόμων για προαγωγές και μονιμοποιήσεις, πλήρωση θέσεων προαγωγής και μονιμοποιήσεων, κατάργηση υφιστάμενου καταλόγου και δημιουργία νέου καταλόγου (μεταβατικός κατάλογος) στον οποίο περιλαμβάνονται μόνο οι συμβασιούχοι, οι έκτακτοι και όσοι συμπλήρωσαν την Προϋπηρεσιακή Κατάρτιση, εξάντληση μεταβατικού καταλόγου, δημιουργία νέου καταλόγου (κατάλογος Β) στον οποίο έχουν δικαίωμα εγγραφής όσοι κατέχουν τα απαιτούμενα από το νόμο προσόντα και με μοριοδότηση της εκπαιδευτικής πείρας, των πρόσθετων προσόντων, της θητείας στην Εθνική Φρουρά, της τεχνικής πείρας και της ημερομηνία κατάθεσης πτυχίου στην ΕΕΥ, επιλογή από τον κατάλογο αυτό, αριθμού εκπαιδευτικών οι οποίοι με βάση τις προβλεπόμενες ανάγκες διορισμού την επόμενη διετία, θα κληθούν για Προϋπηρεσιακή Κατάρτιση, παρακολούθηση Προγράμματος Προϋπηρεσιακής Κατάρτισης από όσους έχουν κληθεί, ολοκλήρωση Προϋπηρεσιακής Κατάρτισης και εξετάσεις και τέλος δημιουργία επετηρίδας διορισίμων εκπαιδευτικών.
Η πρόταση της ΟΛΤΕΚ προνοεί ότι αμέσως μετά την πλήρωση σημαντικού αριθμού οργανικών θέσεων, οι σημερινοί κατάλογοι διοριστέων καταργούνται και στη θέση τους δημιουργούνται νέοι κατάλογοι (μεταβατικοί), οι οποίοι περιλαμβάνουν μόνο όσους έχουν διοριστεί ένα τουλάχιστον πλήρη χρόνο, είτε σαν συμβασιούχοι, είτε σαν έκτακτοι (ανεξάρτητα αν υπηρετούν φέτος), καθώς και όλοι όσοι έχουν συμπληρώσει την Προϋπηρεσιακή Κατάρτιση.
Όπως εξηγεί η Οργάνωση στη σχετική ανακοίνωσή της, ουσιαστικά δημιουργούνται πέντε κατηγορίες εκπαιδευτικών με την πιο κάτω σειρά προτεραιότητας:
1. Συμβασιούχοι που υπηρετούν φέτος
2. Έκτακτοι που υπηρετούν φέτος
3. Άτομα που έχουν συμπληρώσει την Προϋπηρεσιακή τους Κατάρτιση και διαθέτουν υπηρεσία σε δημόσιο σχολείο τουλάχιστον ενός πλήρους έτους
4. Άτομα που δεν έχουν συμπληρώσει την Προϋπηρεσιακή τους Κατάρτιση, αλλά διαθέτουν υπηρεσία σε δημόσιο σχολείο τουλάχιστον ενός πλήρους έτους
5. Άτομα που έχουν συμπληρώσει την Προϋπηρεσιακή τους Κατάρτιση χωρίς υπηρεσία σε δημόσιο σχολείο.
Η ΟΛΤΕΚ εξηγεί πως η κατάταξη σε κάθε μια από τις πέντε αυτές κατηγορίες γίνεται με μοναδικό κριτήριο τον χρόνο υπηρεσίας και πως σε περίπτωση ισοψηφίας, υπερισχύει η θέση στο σημερινό κατάλογο διοριστέων.
Παράλληλα δημιουργείται νέος κατάλογος διορισίμων (κατάλογος Β) στον οποίο έχουν δικαίωμα εγγραφής όλοι οι κάτοχοι πτυχίου σύμφωνα με τα σχέδια υπηρεσίας. Τα κριτήρια κατάταξης στο νέο κατάλογο είναι: Εκπαιδευτική προϋπηρεσία, πρόσθετα ακαδημαϊκά προσόντα (μόνο σε συναφείς τομείς), υπηρεσία στην Εθνική Φρουρά, πείρα σε συναφείς τομείς στην ειδικότητα και έτος κατάθεσης πτυχίου στην ΕΕΥ. Από αυτό τον κατάλογο, το Υπουργείο Παιδείας με βάση τις προβλεπόμενες ανάγκες διορισμού την επόμενη διετία, καλεί για Προϋπηρεσιακή Κατάρτιση αριθμό εκπαιδευτικών.
Προνοεί επίσης ότι το Πρόγραμμα Προϋπηρεσιακής Κατάρτισης παραμένει στην ευθύνη του Πανεπιστημίου Κύπρου σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και συνεχίζει να προσφέρεται όπως σήμερα και πως όσοι εκπαιδευτικοί ολοκληρώσουν με επιτυχία την Προϋπηρεσιακή Κατάρτιση και τις εξετάσεις, κατατάσσονται σε επετηρίδα με βάση το βαθμό των εξετάσεων, από την οποία διορίζονται οι εκπαιδευτικοί.
Η ΟΛΤΕΚ αναφέρει ότι η πρόταση της διαφοροποιείται και πλεονεκτεί, της πρότασης του Υπουργείου Παιδείας με την έννοια ότι:
1. Κατοχυρώνει τους συμβασιούχους, τους εκτάκτους και όσους συμπλήρωσαν το Πρόγραμμα Προϋπηρεσιακής Κατάρτισης.
2. Διατηρεί το Πρόγραμμα Προϋπηρεσιακής Κατάρτισης στο Πανεπιστήμιο Κύπρου, σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
3. Κατοχυρώνει τη βαθμολογία των εξετάσεων του Προγράμματος Προϋπηρεσιακής Κατάρτισης, σαν το βασικό κριτήριο επιλογής των εκπαιδευτικών και απαλείφει τις εξετάσεις που θέλει να καθιερώσει το Υπουργείο, το κόστος των οποίων θα ήταν τεράστιο και τους μόνους που θα εξυπηρετούσε, θα ήταν τους φροντιστηριούχους.
4. Κατοχυρώνει την τεχνική πείρα που θεωρείται πολύ σημαντικό προσόν στην Τεχνική Εκπαίδευση.
5. Κατοχυρώνει μόνο τα επιπρόσθετα προσόντα σε συναφείς κλάδους, απαλείφοντας όσα αφορούν μη συναφείς κλάδους.
Αναφέροντας ότι το υφιστάμενο σύστημα που εφαρμόστηκε τα τελευταία εικοσιπέντε χρόνια, και παρά τις όποιες αδυναμίες του βοήθησε σημαντικά στο να μείνει η εκπαίδευση μακριά από κομματικές και άλλες επιρροές τουλάχιστο στο θέμα των διορισμών, η ΟΛΤΕΚ σημειώνει ότι τα σημερινά δεδομένα για το υφιστάμενο σύστημα είναι πολύ διαφορετικά, τουλάχιστον στην Τεχνική Εκπαίδευση, και για αυτό επιβάλλεται η εξεύρεση ενός νέου συστήματος πιο σύγχρονου, πιο ευέλικτου αλλά ταυτόχρονα να διασφαλίζει την αξιοκρατία και αμεροληψία.
Σημειώνει πως σε περίπτωση που ο διάλογος για το όλο θέμα στη Δημοτική και τη Μέση Γενική Εκπαίδευση δεν προχωρήσει, τότε θα μπορούσαν οι αλλαγές να εφαρμοστούν μόνο στην Τεχνική Εκπαίδευση και να αποτελέσει το όλο εγχείρημα πιλοτική εφαρμογή για την υπόλοιπη εκπαίδευση.
Όπως εξηγεί η ΟΛΤΕΚ στη Μέση Τεχνική Εκπαίδευση υπάρχουν σήμερα εβδομηνταπέντε (75) κενές οργανικές θέσεις. Εικοσιμία (21) σε διευθυντικές θέσεις (2 επιθεωρητές, 7 ΒΔΑ και 12 ΒΔ), 14 θέσεις στις κλίμακες Α 8 - 10 - 11 και σαράντα (40) θέσεις στις χαμηλές κλίμακες, οι περισσότερες από τις οποίες παραμένουν κενές εδώ και αρκετά χρόνια. «Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα φέτος να έχουμε ογδονταεπτά (87) διορισμούς εκπαιδευτών, (43 συμβασιούχων και 44 εκτάκτων εκπαιδευτικών)» σημειώνει, εξηγώντας παράλληλα ότι στους καταλόγους διοριστέων της Μέσης Τεχνικής Εκπαίδευσης, έχουν συμπληρώσει την Προϋπηρεσιακή Κατάρτιση ογδονταέξι (86) άτομα, από τα οποία τα σαραντατρία (43) είναι διορισμένα με σύμβαση.
Θέση της ΟΛΤΕΚ είναι πως βασική προϋπόθεση για την εφαρμογή του νέου συστήματος διορισμού είναι να επαναλειτουργήσει το υφιστάμενο σύστημα. «Θα πρέπει δηλαδή να προχωρήσει η Βουλή άμεσα, στην αποπαγοποίηση των προαγωγών και των μονιμοποιήσεων. Να γίνουν οι προαγωγές, να καλυφθεί σημαντικός αριθμός των οργανικών θέσεων και στη συνέχεια και αφού ετοιμαστεί μελέτη για το πόσες οργανικές θέσεις είναι απαραίτητες, σε ποιες κλίμακες και σε ποιους κλάδους, να γίνει νέα διαδικασία κάλυψης των υπολοίπων οργανικών θέσεων. Με τον τρόπο αυτό καλύπτεται σημαντικός αριθμός συμβασιούχων» αναφέρει.
Συνοπτικά η πρόταση της ΟΛΤΕΚ προνοεί αποπαγοποίηση από τη Βουλή των νόμων για προαγωγές και μονιμοποιήσεις, πλήρωση θέσεων προαγωγής και μονιμοποιήσεων, κατάργηση υφιστάμενου καταλόγου και δημιουργία νέου καταλόγου (μεταβατικός κατάλογος) στον οποίο περιλαμβάνονται μόνο οι συμβασιούχοι, οι έκτακτοι και όσοι συμπλήρωσαν την Προϋπηρεσιακή Κατάρτιση, εξάντληση μεταβατικού καταλόγου, δημιουργία νέου καταλόγου (κατάλογος Β) στον οποίο έχουν δικαίωμα εγγραφής όσοι κατέχουν τα απαιτούμενα από το νόμο προσόντα και με μοριοδότηση της εκπαιδευτικής πείρας, των πρόσθετων προσόντων, της θητείας στην Εθνική Φρουρά, της τεχνικής πείρας και της ημερομηνία κατάθεσης πτυχίου στην ΕΕΥ, επιλογή από τον κατάλογο αυτό, αριθμού εκπαιδευτικών οι οποίοι με βάση τις προβλεπόμενες ανάγκες διορισμού την επόμενη διετία, θα κληθούν για Προϋπηρεσιακή Κατάρτιση, παρακολούθηση Προγράμματος Προϋπηρεσιακής Κατάρτισης από όσους έχουν κληθεί, ολοκλήρωση Προϋπηρεσιακής Κατάρτισης και εξετάσεις και τέλος δημιουργία επετηρίδας διορισίμων εκπαιδευτικών.
Η πρόταση της ΟΛΤΕΚ προνοεί ότι αμέσως μετά την πλήρωση σημαντικού αριθμού οργανικών θέσεων, οι σημερινοί κατάλογοι διοριστέων καταργούνται και στη θέση τους δημιουργούνται νέοι κατάλογοι (μεταβατικοί), οι οποίοι περιλαμβάνουν μόνο όσους έχουν διοριστεί ένα τουλάχιστον πλήρη χρόνο, είτε σαν συμβασιούχοι, είτε σαν έκτακτοι (ανεξάρτητα αν υπηρετούν φέτος), καθώς και όλοι όσοι έχουν συμπληρώσει την Προϋπηρεσιακή Κατάρτιση.
Όπως εξηγεί η Οργάνωση στη σχετική ανακοίνωσή της, ουσιαστικά δημιουργούνται πέντε κατηγορίες εκπαιδευτικών με την πιο κάτω σειρά προτεραιότητας:
1. Συμβασιούχοι που υπηρετούν φέτος
2. Έκτακτοι που υπηρετούν φέτος
3. Άτομα που έχουν συμπληρώσει την Προϋπηρεσιακή τους Κατάρτιση και διαθέτουν υπηρεσία σε δημόσιο σχολείο τουλάχιστον ενός πλήρους έτους
4. Άτομα που δεν έχουν συμπληρώσει την Προϋπηρεσιακή τους Κατάρτιση, αλλά διαθέτουν υπηρεσία σε δημόσιο σχολείο τουλάχιστον ενός πλήρους έτους
5. Άτομα που έχουν συμπληρώσει την Προϋπηρεσιακή τους Κατάρτιση χωρίς υπηρεσία σε δημόσιο σχολείο.
Η ΟΛΤΕΚ εξηγεί πως η κατάταξη σε κάθε μια από τις πέντε αυτές κατηγορίες γίνεται με μοναδικό κριτήριο τον χρόνο υπηρεσίας και πως σε περίπτωση ισοψηφίας, υπερισχύει η θέση στο σημερινό κατάλογο διοριστέων.
Παράλληλα δημιουργείται νέος κατάλογος διορισίμων (κατάλογος Β) στον οποίο έχουν δικαίωμα εγγραφής όλοι οι κάτοχοι πτυχίου σύμφωνα με τα σχέδια υπηρεσίας. Τα κριτήρια κατάταξης στο νέο κατάλογο είναι: Εκπαιδευτική προϋπηρεσία, πρόσθετα ακαδημαϊκά προσόντα (μόνο σε συναφείς τομείς), υπηρεσία στην Εθνική Φρουρά, πείρα σε συναφείς τομείς στην ειδικότητα και έτος κατάθεσης πτυχίου στην ΕΕΥ. Από αυτό τον κατάλογο, το Υπουργείο Παιδείας με βάση τις προβλεπόμενες ανάγκες διορισμού την επόμενη διετία, καλεί για Προϋπηρεσιακή Κατάρτιση αριθμό εκπαιδευτικών.
Προνοεί επίσης ότι το Πρόγραμμα Προϋπηρεσιακής Κατάρτισης παραμένει στην ευθύνη του Πανεπιστημίου Κύπρου σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και συνεχίζει να προσφέρεται όπως σήμερα και πως όσοι εκπαιδευτικοί ολοκληρώσουν με επιτυχία την Προϋπηρεσιακή Κατάρτιση και τις εξετάσεις, κατατάσσονται σε επετηρίδα με βάση το βαθμό των εξετάσεων, από την οποία διορίζονται οι εκπαιδευτικοί.
Η ΟΛΤΕΚ αναφέρει ότι η πρόταση της διαφοροποιείται και πλεονεκτεί, της πρότασης του Υπουργείου Παιδείας με την έννοια ότι:
1. Κατοχυρώνει τους συμβασιούχους, τους εκτάκτους και όσους συμπλήρωσαν το Πρόγραμμα Προϋπηρεσιακής Κατάρτισης.
2. Διατηρεί το Πρόγραμμα Προϋπηρεσιακής Κατάρτισης στο Πανεπιστήμιο Κύπρου, σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
3. Κατοχυρώνει τη βαθμολογία των εξετάσεων του Προγράμματος Προϋπηρεσιακής Κατάρτισης, σαν το βασικό κριτήριο επιλογής των εκπαιδευτικών και απαλείφει τις εξετάσεις που θέλει να καθιερώσει το Υπουργείο, το κόστος των οποίων θα ήταν τεράστιο και τους μόνους που θα εξυπηρετούσε, θα ήταν τους φροντιστηριούχους.
4. Κατοχυρώνει την τεχνική πείρα που θεωρείται πολύ σημαντικό προσόν στην Τεχνική Εκπαίδευση.
5. Κατοχυρώνει μόνο τα επιπρόσθετα προσόντα σε συναφείς κλάδους, απαλείφοντας όσα αφορούν μη συναφείς κλάδους.
Source : www.newsit.com.cy
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου