Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου 2013

«Μούχτιν» θέλουν να τη βγάλουν οι ξένοι με τις επενδύσεις στην Κύπρο - Επιδιώκουν να εκμεταλλευτούν την κρίση

-CIPA: Τα μηνύματα είναι ότι έχουν ξεπεράσει το κούρεμα των καταθέσεων τους
-Μονόδρομος η ανάκτηση της εμπιστοσύνης της Κύπρου
-Πολλά χτυπήματα και ανταγωνιστικές χώρες 

«Μούχτιν» θέλουν να τη βγάλουν οι ξένοι επενδυτές, με τα μεγάλα projects στην Κύπρο, εκμεταλλευόμενοι την οικονομική κατάσταση που επικρατεί στο νησί.

Από την άλλη τα σημάδια από το «χαστούκι» που έφαγαν από το κούρεμα των καταθέσεων τους στην Κύπρο, είναι ακόμη νωπά, αν και όπως δήλωσε ο γενικός διευθυντής του Οργανισμού Προσέλκυσης Επενδύσεων (CIPA) Χάρης Παπαχαραλάμπους, το μήνυμα που εισπράττουν από τους ξένους επενδυτές είναι ότι, θέλουν να αφήσουν πίσω τους ότι έγινε και να προχωρήσουν μπροστά, διότι η Κύπρος αποτελεί πολύ καλό προορισμό για επενδύσεις.

Από μέρους του ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου Νικόλας Θεοχαρίδης εξήγησε ότι «οι επενδυτές που ενδιαφέρονται αυτή την περίοδο να επενδύσουν στην Κύπρο, θέλουν να πάρουν τις επενδύσεις σε πάρα πολύ χαμηλές τιμές εκμεταλλευόμενοι την κρίση που περνάμε».

Ως εκ τούτου σημείωσε «ο ρόλος και οι πρωτοβουλίες που ανέλαβε ο CIPA είναι η ανάκτηση της καλής εικόνας της Κύπρου, ως καλός προορισμός ώστε να μη επιδιώκουν οι ξένοι επενδυτές να έρθουν στην Κύπρο και τα πάρουν όλα «μούχτιν».

Τη δεινή θέση της Κύπρου επιχειρούν επίσης να εκμεταλλευτούν και οι διεθνείς ανταγωνιστές της όπως, η Μάλτα, η Ολλανδία και το Λουξεμβούργο που επιχειρούν να πλήξουν την Κύπρο μέσω των πολύεθνικών εταιρειών τους και της επίσημης διπλωματίας τους.

Πάντως όπως ανέφερε ο κ. Παπαχαραλάμπους, το τελευταίο διάστημα άρχισε να αναθερμαίνεται το ενδιαφέρον για επενδύσεις στην Κύπρο, από διάφορες χώρες όπως από Αμερική, Ιταλία, Γαλλία, Κορέα για τον τομέα της ενέργειας, από Ισραήλ για τον Ιατρικό τουρισμό από Κίνα και Ασία για ανάπτυξη γης και μια σειρά άλλων χωρών για μεγάλη γκάμα επενδύσεων στην Κύπρο.

Πρωταρχικός στόχος του CIPA στο παρόν στάδιο είπε ο κ. Παπαχαραλάμπους είναι μέσα από τη συλλογική προσπάθεια να κτιστεί και πάλι η εικόνα της Κύπρου στο εξωτερικό.

«Ο CIPA, ανέλαβα το ρόλο του κεντρικού συντονιστεί όλων των δράσεων προώθησης σε συνεργασία με την Κυβέρνηση και ιδιωτικούς φορείς, με μια σειρά εκστρατειών εντός και εκτός Κύπρου».

Αναλύοντας στη συνέχεια τη στοχευμένη εκστρατεία του οργανισμού για επενδύσεις εξήγησε ότι «στηρίζεται σε τρεις πυλώνες, με βασικότερο τον πυλώνα του Re – Branding».

Ο κ. Παπαχαραλάμπους υπογράμμισε επίσης ότι «εάν έχουμε όλα τα στοιχεία αλλά η εικόνα μας δεν εμπνεύει εμπιστοσύνη, είναι πολύ δύσκολο να προσελκύσεις ξένες επενδύσεις και αυτό συμβαίνει στην Κύπρο λόγω των γεγονότων που συνέβησαν τους 18 τελευταίους μήνες, ωστόσο τα μηνύματα άρχισαν να διαφοροποιούνται από διάφορες χώρες» υπέδειξε.

Η προσπάθεια του CIPA, εξήγησε θα επικεντρωθεί στις αγορές που εντοπίζονται τα μεγαλύτερα προβλήματα, διότι όπως παραδέχθηκε η Κύπρος συνεχίζει να αντιμετωπίζει πρόβλημα εμπιστοσύνης.

Άμεσος στόχος είναι η διαμόρφωση ευνοϊκότερου γενικότερου κλίματος παρά η προώθηση στο παρόν στάδιο συγκεκριμένων επενδύσεων, επανέλαβε.

«Θα προσπαθήσουμε να περάσουμε το μήνυμα ότι η Κύπρος είναι εδώ διατηρεί τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της έναντι άλλων χωρών αλλά και ότι η κρίση παρουσιάζει και ευκαιρίες».

Πηγή: http://www.newsit.com.cy

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου