Δευτέρα 3 Ιουνίου 2013

Οι Κυπριακές Αερογραμμές, μπορούν να διασωθούν με ιδιωτική ενίσχυση!


Στην υπόδειξη ότι ο κρατικός αερομεταφορέας, μπορεί να προσελκύσει ιδιώτες επενδυτές, χωρίς να αντιμετωπίσει κυρώσεις απο πλευράς ΕΕ, προχωρεί ο έφορος Ελέγχου Κρατικών Ενισχύσεων.


Στην παρούσα φάση οι Κυπριακές Αερογραμμές, τηρούν στάση αναμονής, αφού δεν είναι σε θέση να καταβάλλουν ακόμη αποζημιώσεις στους 470 εργαζομένους, οι οποίοι όπως προνοεί το σχέδιο αναδιάρθρωσης, θα πρέπει να αποχωρήσουν, ώστε να επιτευχθεί ο στόχος εξεύρεσης στρατηγικού επενδυτή, την στιγμή που η κυβέρνηση αδυνατεί να ρίξει άλλα χρήματα στο ταμείο, καθώς θα αντιμετωπίσει κυρώσεις από την ΕΕ, η οποία απαγορεύει μία νέα κρατική ενίσχυση.

Όπως αναφέρει δημοσίευμα της εφημερίδας «Αλήθεια», ο έφορος Ελέγχου Κρατικών Ενισχύσεων, κρίνει ότι η κυβέρνηση μπορεί, εάν επιθυμεί να ενισχύσει τον κρατικό αερομεταφορέα, εάν καταφέρει να αποδείξει, ότι συντρέχουν εξαιρετικές και απρόβλεπτες περιστάσεις, για τις οποίες δεν ευθύνεται η επιχείρηση.

Σε έκθεση που παρέδωσε στον Νίκο Αναστασιάδη, την προηγούμενη εβδομάδα ο έφορος, Χρίστος Ανδρέου, αναφέρει ότι με επιστολή του προς τον Υπουργό Οικονομικών, Χάρη Γεωργιάδη, επεσήμανε ότι οι Κοινοτικές Κατευθυντήριες Γραμμές, όσον αφορά τις κρατικές ενισχύσεις για τη διάσωση και αναδιάρθρωση προβληματικών επιχειρήσεων, απαγορεύουν κατ’ αρχή την έγκριση νέας ενίσχυσης, διάσωσης, ή και αναδιάρθρωσης, προτού παρέλθουν 10 χρόνια, από την έγκριση της τελευταίας ενίσχυσης, διάσωσης, εκτός σε εξαιρετικές περιπτώσεις.

Η μόνη περίπτωση, που ενδεχομένως θα μπορούσε να τύχει εφαρμογής στην περίπτωση των Κυπριακών Αερογραμμών, είναι εάν το κράτος αποδείξει, προς την Επιτροπή ότι συντρέχουν, όπως διατυπώνεται στις κατευθυντήριες γραμμές, «εξαιρετικές και απρόβλεπτες περιστάσεις , για τις οποίες δεν ευθύνεται η επιχείρηση» και δικαιολογούν τη χορήγηση νέας κρατικής ενίσχυσης, ή και αναδιάρθρωσης, πριν από την πάροδο της δεκαετίας.

Ο κύριος Ανδρέου, υπέδειξε προς την αρμόδια αρχή, να μελετήσει το ενδεχόμενο αυτό, εάν δηλαδή μπορεί να τεκμηριωθεί, με πειστικό τρόπο, ότι η δυσχερής οικονομική κατάσταση των Κυπριακών Αερογραμμών, οφείλεται σε απρόβλεπτες περιστάσεις, για τις οποίες δεν ευθύνονται οι ίδιες.

Source: http://www.newsit.com.cy

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου