Δεν είναι παραγωγικό όταν τα χρήματα είναι το εμπόδιο μεταξύ δυο ανθρώπων. Είναι μάλιστα ένας πολύ επικίνδυνος τρόπος σκέψης να μειώνουμε το σύνολο της σχέσης μας, ψάχνοντας την από την άποψη των επενδύσεων έτσι ώστε νομιζόμενοι ότι η σχέση μας θα πάρει μια καλή απόδοση … ε δεν είναι δα και χρεόγραφο!
Τα οικονομικά όμως είναι μια φανταστική επιστήμη, είναι ένας τρόπος μέτρησης του χρήματος. Τα χρήματα είναι ένα κοινωνικό λιπαντικό το οποίο μπορεί να αλληλεπιδράσει με τη σχέση μας. Όταν εφαρμόσουμε τις οικονομικές θεωρίες στις σχέσεις μας, το χρηματικό λιπαντικό αφαιρείτε και έτσι συνειδητοποιήσουμε ότι οι σχέσεις είναι πραγματικά αποτέλεσμα σκληρής δουλείας μιας και το χρήμα δεν είναι εκεί για να ρυθμίζει τη σχέση μας. Οι οικονομικές θεωρίες είναι όντως ιδέες που μπορούν να εξηγήσουν το σκεπτικό πίσω από τους κανόνες των γνωριμιών μας.
Η αγάπη μπορεί να κάνει τη γη να γυρίζει αλλά οι διαφωνίες περί των οικονομικών μας μπορούν να σταματήσουν την ύπαρξη όλου του κόσμου μας. Τα οικονομικά δεν είναι το πιο καυτό θέμα για συζήτηση και για αυτό και το αφήνουμε έξω από την κρεβατοκάμαρα μας! Προτιμούμε να συζητούμε για το σεξ, το οποίο είναι πολύ πιο εύκολο και ευχάριστο από το να συζητάμε για τα λεφτά. Αλλά τα οικονομικά, όχι τα λεφτά, είναι θεμελιώδης αρχή για τις σχέσεις μας. Ναι! Ναι! Οι οικονομικές θεωρίες που εδώ και χρόνια διδάσκονται σε πανεπιστήμια και οι οικονομολογικοί κανόνες που διέπουν τις οικονομίες των διαφόρων χωρών, φαίνεται να είναι απόλυτα συσχετισμένοι με τις σχέσεις μας.
Τα οικονομικά όμως είναι μια φανταστική επιστήμη, είναι ένας τρόπος μέτρησης του χρήματος. Τα χρήματα είναι ένα κοινωνικό λιπαντικό το οποίο μπορεί να αλληλεπιδράσει με τη σχέση μας. Όταν εφαρμόσουμε τις οικονομικές θεωρίες στις σχέσεις μας, το χρηματικό λιπαντικό αφαιρείτε και έτσι συνειδητοποιήσουμε ότι οι σχέσεις είναι πραγματικά αποτέλεσμα σκληρής δουλείας μιας και το χρήμα δεν είναι εκεί για να ρυθμίζει τη σχέση μας. Οι οικονομικές θεωρίες είναι όντως ιδέες που μπορούν να εξηγήσουν το σκεπτικό πίσω από τους κανόνες των γνωριμιών μας.
Η αγάπη μπορεί να κάνει τη γη να γυρίζει αλλά οι διαφωνίες περί των οικονομικών μας μπορούν να σταματήσουν την ύπαρξη όλου του κόσμου μας. Τα οικονομικά δεν είναι το πιο καυτό θέμα για συζήτηση και για αυτό και το αφήνουμε έξω από την κρεβατοκάμαρα μας! Προτιμούμε να συζητούμε για το σεξ, το οποίο είναι πολύ πιο εύκολο και ευχάριστο από το να συζητάμε για τα λεφτά. Αλλά τα οικονομικά, όχι τα λεφτά, είναι θεμελιώδης αρχή για τις σχέσεις μας. Ναι! Ναι! Οι οικονομικές θεωρίες που εδώ και χρόνια διδάσκονται σε πανεπιστήμια και οι οικονομολογικοί κανόνες που διέπουν τις οικονομίες των διαφόρων χωρών, φαίνεται να είναι απόλυτα συσχετισμένοι με τις σχέσεις μας.
Οι οικονομικές θεωρίες φαίνονται μάλιστα να συσχετίζονται απόλυτα με τον κόσμο των γνωριμιών μας. Συγκεκριμένα, η οικονομική θεωρεία του περιορισμού της προσφοράς, δηλαδή, όσο πιο σπάνιο και δύσκολο είναι να βρεις κάτι, τόση πιο ψηλή είναι η αξία του, αυτό επεξηγεί τη γνωστή μας στάση: «παίξτε το δύσκολοι». Αυτός είναι ο λόγος που πολλοί και πολλές το παίζουν δύσκολοι, χαλαροί … ακαταμάχητοι!
Επίσης, το να το παίζουμε δύσκολοι/ες είναι παρόμοιο με το πως εξηγείτε η τιμή του διαμαντένιου μοναδικού δαχτυλιδιού, το οποίο διαμαντένιο δαχτυλίδι θεωρείτε να έχει μεγάλη αξία λόγω του ότι είναι δύσκολο να το κατακτήσει κάποιος. Έτσι και οι άνθρωποι που πετυχαίνουν να μας κερδίσουν, νοιώθουν ότι κατά κάποιο τρόπο έχουν κερδίσει μοναδική πρόσβαση στην καρδιά μας. Για τον ίδιο λόγο, το να είμαστε δεχτικές και ευχάριστες από την αρχή, είναι πρόβλημα. Αν ο σύντροφός μας δεν χρειαστεί να κάνει προσπάθεια για να μας κερδίσει, θα αισθάνεται ένας από όλους τους άλλους που θα μπορούσαν να μας «είχαν».
Δεν θα αισθάνεται ιδιαίτερος/η και μοναδικός/ή. Και αυτή είναι η απλή μορφή της οικονομικής θεωρίας της προφοράς και της ζήτησης! Τελικά απλό το παιχνίδι … το μόνο που χρειαζόμασταν ήταν ένα μάστερ στα Οικονομικά!
Στο σημείο που φαίνεται να αποτυγχάνουμε είναι στο διδακτορικό! Μιας
και αν δεν πιστεύουμε στην αξία μας τότε ξεκινάμε τις εκπτώσεις και το «κατάστημα» έκλεισε! Δεν ακολουθούμε το παζάρι! Δεν είμαστε σε έκπτωση … αντιθέτως αυξάνουμε την τιμή μας για να είμαστε πιο ελκυστικές/οι … Στις εκπτώσεις οι τιμές χαμηλώνουν για να μας ελκύσουν προς το προϊόν τους το οποίο κάνουν πιο ελκυστικό αφού μείωσαν την αξία του. Αλλά στις σχέσεις μας, ΟΧΙ! Αυτό γιατί είμαστε και έτσι πλασάρουμε τον εαυτό μας ως πολυτελές προϊόν. Όπως ένα διαμαντένιο κολιέ. Ο μόνος τρόπος να δικαιολογήσουμε την τιμή του είναι η ανάγκη να διατηρηθεί η αποκλειστικότητα της μάρκας, είναι σύμβολο κοινωνικής θέσης. Αντιθέτως με το πώς κινείται το παζάρι, στις σχέσεις μας και στις γνωριμίες μας, πρώτα πλασάρουμε και μετά πουλάμε! ΠΑΝΤΟΤΕ με ψηλή αξία.
Στο διδακτορικό μαθαίνουμε επίσης ότι, δεν είναι ένα αλάνθαστο σχέδιο δράσης ο περιορισμός της προσφοράς μας. Χάνουμε το παιχνίδι πριν προλάβουμε να ξεκινήσουμε όταν προσπαθήσουμε να πουλήσουμε πριν πλασάρουμε … είμαστε απόλυτα απόμακρες σε ένα πολυσύχναστο κλαμπ και σαν αποτέλεσμα, όλοι όσοι μας αρέσουν και θα θέλαμε να μας προσέξουν απλά μας έχουν πάρει για παγόβουνα, μας προσπερνούν και προσχωρούν σε άλλες «πορτοκαλιές». Αυτό γιατί (;) δεν έχουμε ακόμη πλασάρει τον εαυτό μας σαν ένα μοναδικό προϊόν … Παίζοντας το δύσκολες/οι, όταν κανείς δεν ξέρει ποιος/α είμαστε, δεν πρόκειται να λειτουργήσει! Ο λόγος που τα διαμάντια μιας γνωστής μάρκας μπορεί να κοστίζουν τόσο ακριβά είναι επειδή ο καθένας ξέρει ποια μάρκα είναι, εφόσον μιλάμε για μια μοναδική μάρκα πέτρας διαμάντι και κανείς δεν πρόκειται να είναι σε θέση να την αναπαράγει (τουλάχιστο όχι νόμιμα). Μόνο όταν πλασάρουμε τον εαυτό μας και ξεχωρίσουμε από το πλήθος μπορούμε να ξεχωρίσουμε το εμπορικό σήμα μας από τα άλλα έτσι ώστε οι άλλοι να καταβάλουν προσπάθεια και να θέλουν με νύχια και με δόντια να μας κερδίσουν.
Μια άλλη θεωρία των οικονομικών, που βοηθάει στην διαχείριση του ρίσκου είναι ο τρόπος σκέψης πίσω από την διαδικασία «σηματοδότησης προτιμήσεων». Στον τομέα των οικονομικών πληροφοριών, αυτό σημαίνει ότι επεξεργαζόμαστε τις λεπτομέρειες σχετικά με ένα περιβάλλον όπου δεν έχουμε όλες τις πληροφορίες που χρειαζόμαστε – βασιζόμενοι σε «σήματα», «σημάδια» ή μηνύματα από εταιρείες ή άτομα για να μειώσουμε την αβεβαιότητα μιας κατάστασης με αποτέλεσμα να μπορούμε να πάρουμε μια καλή απόφαση. Στις γνωριμίες μας, αυτό σημαίνει να μπορούμε να αντιληφτούμε και να καταλάβουμε αλλά και να μεταβιβάσουμε το πώς νοιώθουμε για κάποιον/α χωρίς να ανοίγουμε όλα μας τα χαρτιά. Μειώνονται έτσι και τις πιθανότητες μας να απογοητευτούμε και να την κάνουμε με ελαφρά πηδηματάκια αλλά και να τον/την διώξουμε από κοντά μας πριν καλά καλά τον/την γνωρίσουμε.
Το να «αυξάνουμε» την αξία μας (τουλάχιστο για το ταίρι μας) μας είναι απαραίτητο! Το αφέσου και ότι προκύψει, χρειάζεται λίγη περισσότερη ανάλυση ρίσκου! Σ’ αυτές τις περιπτώσεις χρειαζόμαστε λογισμικό!
Της Χριστίνας Φ. Σορόκου
Εγγεγραμμένη Συμβ. Ψυχολογός, MA Practitioner in eating Disorders & Ανθρωποκεντρική Ψυχοθεραπεύτρια - Κέντρο Ψυχοθεραπείας & Ψυχομετρικής, Φωτίου 3, Ρίβερ Κωρτ. 3ος όροφ, Αρ. 16, 1095/Λευκωσία, Τηλ: 22458750, Κιν: 99532393, Φαξ. 22672718
http://www.facebook.com/CenterOfPsychotherapyAndPsychometrics
Πηγή: www.cyprusfashion.com.cy
Στο διδακτορικό μαθαίνουμε επίσης ότι, δεν είναι ένα αλάνθαστο σχέδιο δράσης ο περιορισμός της προσφοράς μας. Χάνουμε το παιχνίδι πριν προλάβουμε να ξεκινήσουμε όταν προσπαθήσουμε να πουλήσουμε πριν πλασάρουμε … είμαστε απόλυτα απόμακρες σε ένα πολυσύχναστο κλαμπ και σαν αποτέλεσμα, όλοι όσοι μας αρέσουν και θα θέλαμε να μας προσέξουν απλά μας έχουν πάρει για παγόβουνα, μας προσπερνούν και προσχωρούν σε άλλες «πορτοκαλιές». Αυτό γιατί (;) δεν έχουμε ακόμη πλασάρει τον εαυτό μας σαν ένα μοναδικό προϊόν … Παίζοντας το δύσκολες/οι, όταν κανείς δεν ξέρει ποιος/α είμαστε, δεν πρόκειται να λειτουργήσει! Ο λόγος που τα διαμάντια μιας γνωστής μάρκας μπορεί να κοστίζουν τόσο ακριβά είναι επειδή ο καθένας ξέρει ποια μάρκα είναι, εφόσον μιλάμε για μια μοναδική μάρκα πέτρας διαμάντι και κανείς δεν πρόκειται να είναι σε θέση να την αναπαράγει (τουλάχιστο όχι νόμιμα). Μόνο όταν πλασάρουμε τον εαυτό μας και ξεχωρίσουμε από το πλήθος μπορούμε να ξεχωρίσουμε το εμπορικό σήμα μας από τα άλλα έτσι ώστε οι άλλοι να καταβάλουν προσπάθεια και να θέλουν με νύχια και με δόντια να μας κερδίσουν.
Μια άλλη θεωρία των οικονομικών, που βοηθάει στην διαχείριση του ρίσκου είναι ο τρόπος σκέψης πίσω από την διαδικασία «σηματοδότησης προτιμήσεων». Στον τομέα των οικονομικών πληροφοριών, αυτό σημαίνει ότι επεξεργαζόμαστε τις λεπτομέρειες σχετικά με ένα περιβάλλον όπου δεν έχουμε όλες τις πληροφορίες που χρειαζόμαστε – βασιζόμενοι σε «σήματα», «σημάδια» ή μηνύματα από εταιρείες ή άτομα για να μειώσουμε την αβεβαιότητα μιας κατάστασης με αποτέλεσμα να μπορούμε να πάρουμε μια καλή απόφαση. Στις γνωριμίες μας, αυτό σημαίνει να μπορούμε να αντιληφτούμε και να καταλάβουμε αλλά και να μεταβιβάσουμε το πώς νοιώθουμε για κάποιον/α χωρίς να ανοίγουμε όλα μας τα χαρτιά. Μειώνονται έτσι και τις πιθανότητες μας να απογοητευτούμε και να την κάνουμε με ελαφρά πηδηματάκια αλλά και να τον/την διώξουμε από κοντά μας πριν καλά καλά τον/την γνωρίσουμε.
Το να «αυξάνουμε» την αξία μας (τουλάχιστο για το ταίρι μας) μας είναι απαραίτητο! Το αφέσου και ότι προκύψει, χρειάζεται λίγη περισσότερη ανάλυση ρίσκου! Σ’ αυτές τις περιπτώσεις χρειαζόμαστε λογισμικό!
Της Χριστίνας Φ. Σορόκου
Εγγεγραμμένη Συμβ. Ψυχολογός, MA Practitioner in eating Disorders & Ανθρωποκεντρική Ψυχοθεραπεύτρια - Κέντρο Ψυχοθεραπείας & Ψυχομετρικής, Φωτίου 3, Ρίβερ Κωρτ. 3ος όροφ, Αρ. 16, 1095/Λευκωσία, Τηλ: 22458750, Κιν: 99532393, Φαξ. 22672718
http://www.facebook.com/CenterOfPsychotherapyAndPsychometrics
Πηγή: www.cyprusfashion.com.cy
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου