Διερεύνηση του «Φ» έδειξε ότι σε καμία περίπτωση η Τρόικα, που επικαλείται ο υπουργός Συγκοινωνιών Τάσος Μητσόπουλος και το υπουργείο Συγκοινωνιών, δεν επέβαλε -ούτε και πρότεινε λένε οι πληροφορίες μας- επιβολή κομίστρου για τη μεταφορά μαθητών.
Ούτε και προέρχεται από απαίτηση της Τρόικας η μείωση κατά 15% του προϋπολογισμού για τις δημόσιες επιβατηγές μεταφορές.
Η Τρόικα, πρότεινε να περιληφθεί πρόβλεψη στο Μνημόνιο σύμφωνα με την οποία στο πλαίσιο του περιορισμού των δημοσιονομικών δαπανών που τίθενται σε ισχύ το 2014, να γίνει και «εισαγωγή τέλους για τις μηνιαίες κάρτες διακίνησης φοιτητών και συνταξιούχων που χρησιμοποιούνται σε δημόσια μεταφορικά μέσα». (Η παράθεση της σχετικής πρόβλεψης γίνεται από το κείμενο του Μνημονίου σύμφωνα με τη μετάφραση στα ελληνικά του Γραφείου Τύπου και Πληροφοριών που είναι ο επίσημος κυβερνητικός φορέας για τη μετάφραση του κειμένου).
Η εισαγωγή κομίστρου σε φοιτητές και συνταξιούχους επιβλήθηκε από το καλοκαίρι. Σε καμιά περίπτωση δεν γίνεται αναφορά στους μαθητές ή σε περιορισμούς του συγκεκριμένου προϋπολογισμού. Μία ερμηνεία που δίνεται, είναι ότι αποφασίστηκε στο πλαίσιο μείωσης του 10% του συνολικού κρατικού προϋπολογισμού και όχι συγκεκριμένα των δημοσίων μεταφορών που μειώθηκαν σε ποσοστό 15%. Ωστόσο, εκείνοι που υποσχέθηκαν στην Τρόικα με δική τους πρόταση την επιβολή κομίστρου στους μαθητές -εκτός Μνημονίου- ήταν το υπουργείο Οικονομικών σε συνεργασία με το υπουργείο Συγκοινωνιών.
Σε απάντησή τους στο προτεινόμενο από την Τρόικα κείμενο του Μνημονίου με την αναφορά σε «εισαγωγή τέλους για τις μηνιαίες κάρτες διακίνησης φοιτητών και συνταξιούχων που χρησιμοποιούνται σε δημόσια μεταφορικά μέσα», υπερθεμάτισαν ότι θα βάλουν επίσης κόμιστρο και στους μαθητές και θα αυξήσουν τα έσοδα από τις δημόσιες μεταφορές κατά 10 εκατ. ευρώ (δηλαδή το 15% του προϋπολογισμού). Κάτι στο οποίο βεβαίως δεν αντιτάχθηκε η Τρόικα. Ωστόσο, η Τρόικα δεν ζήτησε ούτε μετά και την υπόσχεση αυτή, να περιληφθεί η πρόταση της Κυβέρνησης για μαθητικό κόμιστρο στο τελικό κείμενο του Μνημονίου.
Να σημειωθεί πως, δεδομένου ότι τα έσοδα από εισιτήρια και κάρτες στο σύστημα δημοσίων επιβατηγών μεταφορών ήταν περίπου 11 εκατ. ευρώ ετησίως, με τη δέσμευση για πρόσθετα 10 εκατ. ευρώ -δηλαδή ουσιαστικά διπλασιασμό εσόδων σε ένα χρόνο- έγινε η γενική αύξηση κομίστρων, η επιβολή κομίστρου σε συνταξιούχους και φοιτητές και η επιβολή κομίστρου στους μαθητές και ο προϋπολογισμός μειώθηκε από 65 εκατ. σε 55 εκατ.
Πηγή: philenews.com
Ούτε και προέρχεται από απαίτηση της Τρόικας η μείωση κατά 15% του προϋπολογισμού για τις δημόσιες επιβατηγές μεταφορές.
Η Τρόικα, πρότεινε να περιληφθεί πρόβλεψη στο Μνημόνιο σύμφωνα με την οποία στο πλαίσιο του περιορισμού των δημοσιονομικών δαπανών που τίθενται σε ισχύ το 2014, να γίνει και «εισαγωγή τέλους για τις μηνιαίες κάρτες διακίνησης φοιτητών και συνταξιούχων που χρησιμοποιούνται σε δημόσια μεταφορικά μέσα». (Η παράθεση της σχετικής πρόβλεψης γίνεται από το κείμενο του Μνημονίου σύμφωνα με τη μετάφραση στα ελληνικά του Γραφείου Τύπου και Πληροφοριών που είναι ο επίσημος κυβερνητικός φορέας για τη μετάφραση του κειμένου).
Η εισαγωγή κομίστρου σε φοιτητές και συνταξιούχους επιβλήθηκε από το καλοκαίρι. Σε καμιά περίπτωση δεν γίνεται αναφορά στους μαθητές ή σε περιορισμούς του συγκεκριμένου προϋπολογισμού. Μία ερμηνεία που δίνεται, είναι ότι αποφασίστηκε στο πλαίσιο μείωσης του 10% του συνολικού κρατικού προϋπολογισμού και όχι συγκεκριμένα των δημοσίων μεταφορών που μειώθηκαν σε ποσοστό 15%. Ωστόσο, εκείνοι που υποσχέθηκαν στην Τρόικα με δική τους πρόταση την επιβολή κομίστρου στους μαθητές -εκτός Μνημονίου- ήταν το υπουργείο Οικονομικών σε συνεργασία με το υπουργείο Συγκοινωνιών.
Σε απάντησή τους στο προτεινόμενο από την Τρόικα κείμενο του Μνημονίου με την αναφορά σε «εισαγωγή τέλους για τις μηνιαίες κάρτες διακίνησης φοιτητών και συνταξιούχων που χρησιμοποιούνται σε δημόσια μεταφορικά μέσα», υπερθεμάτισαν ότι θα βάλουν επίσης κόμιστρο και στους μαθητές και θα αυξήσουν τα έσοδα από τις δημόσιες μεταφορές κατά 10 εκατ. ευρώ (δηλαδή το 15% του προϋπολογισμού). Κάτι στο οποίο βεβαίως δεν αντιτάχθηκε η Τρόικα. Ωστόσο, η Τρόικα δεν ζήτησε ούτε μετά και την υπόσχεση αυτή, να περιληφθεί η πρόταση της Κυβέρνησης για μαθητικό κόμιστρο στο τελικό κείμενο του Μνημονίου.
Να σημειωθεί πως, δεδομένου ότι τα έσοδα από εισιτήρια και κάρτες στο σύστημα δημοσίων επιβατηγών μεταφορών ήταν περίπου 11 εκατ. ευρώ ετησίως, με τη δέσμευση για πρόσθετα 10 εκατ. ευρώ -δηλαδή ουσιαστικά διπλασιασμό εσόδων σε ένα χρόνο- έγινε η γενική αύξηση κομίστρων, η επιβολή κομίστρου σε συνταξιούχους και φοιτητές και η επιβολή κομίστρου στους μαθητές και ο προϋπολογισμός μειώθηκε από 65 εκατ. σε 55 εκατ.
Πηγή: philenews.com
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου