Πολυώροφο οικιστικό συγκρότημα με θέα προς τη μαρίνα Αγίας Νάπας, οικογενειακές κατοικίες με συνδέσεις με τη μαρίνα, ακόμα και τη θάλασσα περιλαμβάνει το βελτιωμένο και επικαιροποιημένο σχέδιο που βρίσκεται ενώπιον των Aρχών προκειμένου να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα και η αειοφορία του προτεινόμενου έργου.
Φιλοδοξία των επενδυτών της μαρίνας, που τη χαρακτηρίζουν ως έργο ορόσημο, είναι να αρχίσουν οι κατασκευές τον προσεχή Απρίλιο. Το αναθεωρημένο χωροταξικό σχέδιο έχει αξιολογηθεί στη Μελέτη Εκτίμηση Επιπτώσεων στο Περιβάλλον (ΜΕΕΠ) η οποία βρίσκεται ενώπιον του Τμήματος Περιβάλλοντος.
Η μελέτη δεν έχει ακόμα εξεταστεί αφού βρίσκεται σε εκκρεμότητα η εκτίμηση τυχόν επιπτώσεων στο περιβάλλον, η οποία κρίθηκε αναγκαία να διενεργηθεί αφού το προτεινόμενο έργο εντάσσεται σε περιοχή του προστατευόμενου δικτύου Φύση 2000.
Η έκθεση αυτή, παρά το γεγονός ότι αναμένεται να καταδείξει σοβαρές επιπτώσεις στην πανίδα και στο βιότοπο της περιοχής, εκτιμάται ότι δεν θα είναι αρνητική προκειμένου ότι θα διασφαλιστεί το δημόσιο συμφέρον. Στη σχετική μελέτη έχουν συμπεριληφθεί μια λεπτομερέστατη ανάλυση των επιπτώσεων της ανάπτυξης στη ζώνη ειδικής προστασίας «περιοχή Αγίας Θέκλας – Λιοπετρίου» μαζί με μέτρα για την πρόληψη, μείωση και την αντιστάθμιση τους.
Ακολούθως θα εξεταστεί η ΜΕΕΠ για να δοθεί θετική γνωμάτευση για έναρξη εργασιών για το μεγαλεπίβολο έργο. Η προτεινόμενη μαρίνα θα αναπτυχθεί στο δυτικό άκρο της Αγίας Νάπας, σε μια λεπτή παράκτια λωρίδα γης ανάμεσα στο εκκλησάκι της Αγίας Θέκλας και της χερσονήσου Μακρόνησος.
Το έργο αποτελεί μια σειρά από προτεινόμενες αναπτύξεις, οι οποίες είναι μέρος της γενικής στρατηγικής της κυβέρνησης για προώθηση του ναυτικού τουρισμού στην Κύπρο. Η ανάθεση της σύμβασης για το σχεδιασμό, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και μεταβίβαση της μαρίνας έχει γίνει στη Μ. Μ. Makronisos Marina Ltd από το Υπουργείο Εμπορίου μετά από διαγωνισμό. Η μίσθωση που υπογράφθηκε στις 27 Απριλίου 2012 έχει ισχύ 53 χρόνια.
Η οικιστική ανάπτυξη θα αποτελείται από επαύλεις και ένα πολυώροφο οικιστικό συγκρότημα και θα εκμισθωθεί για περίοδο 125 ετών. Στον πρώτο όροφο θα βρίσκεται η λέσχη της μαρίνας με δημόσια παμπ στο ισόγειο. Επίσης, θα υπάρχει εστιατόριο ανοικτό τόσο στους κατοίκους της μαρίνας, όσο και στο ευρύτερο κοινό. Προτείνεται αριθμός από καταστήματα, εστιατόρια, καφετέριες, μπαρ, spa και άλλων χώρων που προσφέρουν ψυχαγωγικές δραστηριότητες.
Θα διαθέτει επίσης ελικοδρόμιο, γήπεδο ποδοσφαίρου, γήπεδα τένις, γήπεδα μπιτς βόλεϊ, πεζόδρομους, χώρους αναψυχής, ταβέρνες, κλαμπ, χώρους πρασίνου και παιδικές χαρές. Ο συνολικός χώρος ανάπτυξης θα έχει εμβαδό 291.989 τ.μ.
Η χερσαία ζώνη της μαρίνας θα είναι 161.989 τ.μ. Θα περιλαμβάνει επίσης εμπορικές και οικιστικές αναπτύξεις συνολικής έκτασης 42.380 τ.μ., γραφεία διοίκησης 2.000 τ.μ. και 956 θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων. Το κόστος της μαρίνας, που θα αποτελεί επίσημο λιμάνι εισόδου στην Κυπριακή Δημοκρατία, θα είναι γύρω στα €220 εκατ. Η μαρίνα θα περιλαμβάνει δημόσιο πεζόδρομο και θα είναι σχεδιασμένος έτσι που να αντέχει κύματα ύψους 5,5 μέτρων με περίοδο επαναφοράς 100 ετών. Το πρώτο σχέδιο για την ανάπτυξη της μαρίνας ετοιμάστηκε από την εταιρεία HDR και υποβλήθηκε το 2010.
Το σχέδιο για τη μαρίνα βασίστηκε στη ζήτηση της αγοράς για τη συγκεκριμένη περίοδο και η στρατηγική για τον σχεδιασμό βασίστηκε σε προκαταρκτικές τεχνικές υποθέσεις για τις παράκτιες και περιβαλλοντικές συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή. Ωστόσο, οι πρόσφατες αλλαγές στην οικονομία και στη ζήτηση της αγοράς, είχαν ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη ενός νέου χωροταξικού σχεδίου για τη μαρίνα Αγίας Νάπας, το οποίο ετοίμασε ο οίκος Smith Group JJR.
Από την ομάδα του έργου ετοιμάστηκαν μια σειρά από μελέτες και χρησιμοποιήθηκαν διάφορα μοντέλα. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι κάποιες προσαρμογές στο αρχικό σχέδιο ήταν αναγκαίες, προκειμένου να διασφαλιστεί η σταθερότητα του κυματοθραύστη, η αποτελεσματικότητα του έργου και η οικονομική σκοπιμότητα.
Προτού υποβληθεί το αναθεωρημένο χωροταξικό σχέδιο έγιναν εκτενείς διαβουλεύσεις μεταξύ της ομάδας του έργου και της διαχειριστικής επιτροπής για τη μαρίνα του Υπουργείου Εμπορίου. Η εκτίμηση περιβαλλοντικών επιπτώσεων έχει ως στόχο την αξιολόγηση των πιθανών επιπτώσεων στο φυσικό και ανθρώπινο περιβάλλον, που θα προκύψουν από την ανάπτυξη της μαρίνας. Όλες οι βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες, άμεσες και έμμεσες, αλλά και αθροιστικές επιπτώσεις που θα προκύψουν κατά την κατασκευή και λειτουργία του έργου θα αξιολογηθούν και θα προταθούν τα κατάλληλα μέτρα μετριασμού.
Η ολοκληρωμένη μελέτη θα παρουσιαστεί στην Επιτροπή Εκτίμησης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και θα λειτουργεί ως εργαλείο υποστήριξης της εταιρείας στην εξασφάλιση της απαιτούμενης πολεοδομικής άδειας και όλων των άλλων σχετικών εγκρίσεων.
Η εκτίμηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων έχει εντοπίσει τις επιπτώσεις στο φυσικό και ανθρωπογενές/δομημένο περιβάλλον που προκύπτουν από την κατασκευή και τη λειτουργία της μαρίνας Αγίας Νάπας. Παράλληλα, έχουν προταθεί μέτρα για την πρόληψη, τη μείωση και όπου είναι δυνατό την αντιστάθμιση των δυσμενών επιπτώσεων στο περιβάλλον. Έχει επίσης αναπτυχθεί το γενικό πλαίσιο και οι βασικές κατευθύνσεις για την ανάπτυξη των σχεδίων διαχείρισης αποβλήτων και περιβαλλοντικής παρακολούθησης του έργου.
Η πλειονότητα των ανεπιθύμητων επιδράσεων θα εμφανιστούν κατά τη φάση της κατασκευής του έργου και θα προκύψουν κυρίως από τις δραστηριότητες εκκαθάρισης του χώρου, τις εκσκαφές και τις χωματουργικές εργασίες, τις εργασίες εκβάθυνσης και επίχωσης και την κατασκευή των κυματοθραυστών. Οι περιβαλλοντικές πτυχές που ενδέχεται να δεχθούν τις πιο σημαντικές αλλαγές είναι το παράκτιο τοπίο της περιοχής, οι παρακείμενοι θαλάσσιοι υδάτινοι πόροι και τα χερσαία και θαλάσσια οικοσυστήματα.
Η υλοποίηση της μαρίνας αναμένεται να επιφέρει σημαντικές θετικές επιπτώσεις στο κοινωνικοοικονομικό περιβάλλον, τόσο σε τοπικό, όσο και σε εθνικό επίπεδο. Ανάμεσα στα βασικά οφέλη είναι οι αυξημένες προοπτικές εισοδήματος και ευκαιρίες απασχόλησης για τους τομείς κατασκευών, ναυσιπλοΐας, τουρισμού, αναψυχής και εμπορίου.
Λαμβάνοντας υπόψη το τρέχον οικονομικό κλίμα στην Κύπρο, η ομάδα μελέτης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων στηρίζει την υλοποίησή του και επισημαίνει ότι θα επιφέρει την αναγκαία ώθηση στην οικονομία του τόπου, με τα σχετικά οφέλη να υπερτερούν του περιβαλλοντικού κόστους από την ανάπτυξη. Τεχνητό νησί για προστασία από τα κύματα Αλλαγές στον σχεδιασμό έγιναν και για να προστατευθεί καλύτερα η μαρίνα.
Οι αλλαγές περιλαμβάνουν λιμενοβραχίονες, μια τεχνητή παραλία και ένα νησί. Οι ανατολικοί και νότιοι κυματοθραύστες προστατεύουν τη μαρίνα από τρικυμίες, και επιτρέπουν την καλύτερη κυκλοφορία και βελτιωμένη ποιότητα νερού εντός μαρίνας.
Η δημιουργία τεχνητής παραλίας έχει σχεδιαστεί ώστε να προστατεύει αποτελεσματικά τη μαρίνα από τα κύματα και να παρέχει ένα βελτιωμένο βιότοπο κοντά στην ακτή, καθώς και πρόσθετες ευκαιρίες αναψυχής για τους κατοίκους. Ένα τεχνητό νησί θα δημιουργηθεί στο δυτικό άκρο της μαρίνας για να βοηθήσει στη σταθεροποίηση της παραλίας και να προσφέρει ένα επιπλέον πεδίο αναψυχής. Ναυπηγείο για γιοτ Το ναυπηγείο της μαρίνας περιλαμβάνει σύγχρονες εγκαταστάσεις επισκευής και συντήρησης γιοτ όλων των μεγεθών τα οποία πραγματοποιούν κρουαζιέρες στην ανατολική Μεσόγειο και χρησιμοποιούν στον παρόν στάδιο τις υπηρεσίες που προσφέρουν οι μαρίνες του Λιβάνου και της Τουρκίας.
Το ναυπηγείο θα είναι εξοπλισμένο με ανυψωτήρα 300 τόνων για να μπορεί να εξυπηρετήσει μεγαλύτερα σκάφη. Στόχος η γαλάζια σημαία Τις προδιαγραφές που απαιτούνται για την απονομή του βραβείου «Blue Flag» Eco Label θα επιδιώξει να πληροί στο ελάχιστο η μαρίνα Αγίας Νάπας. Η γαλάζια σημαία είναι ένα εθελοντικό πρόγραμμα με στόχο τη βελτίωση των συνθηκών στις ακτές και τις μαρίνες με βάση τη συμμόρφωσής τους σε κριτήρια που καλύπτουν την ποιότητα των υδάτων, την περιβαλλοντική εκπαίδευση και ενημέρωση, τη διαχείριση περιβάλλοντος και την ασφάλεια και άλλες υπηρεσίες.
---> ΚΑΝΤΕ LIKE ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΕΝΜΕΡΩΝΕΣΤΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΠΙΛΕΓΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΓΙΑ ΕΣΑΣ - ΟΛΑ ΟΣΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ<---
Source : http://www.philenews.com
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου