Η Ολομέλεια της Βουλής αποφάσισε σήμερα την αναβολή για μίαν εβδομάδα της τοποθέτησής της επί της αναπομπής από τον Πρόεδρο Αναστασιάδη του προσφάτως ψηφισθέντος νόμου περί παραλιών.
Την αναβολή ζήτησε εκ μέρους της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΔΗΣΥ, ο Βουλευτής Ανδρέας Κυπριανού και το αίτημά του αυτό έγινε αποδεκτό χωρίς καμμίαν ένσταση.
Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Εσωτερικών, η οποία είχε εξετάσει την αναπομπή, εισηγήθηκε στην Ολομέλεια όπως, σε περίπτωση κατά την οποία η Βουλή δεν εμμείνει στην αρχική της απόφαση σε σχέση με τον αναπεμφθέντα νόμο, να γίνει επαναθέσπιση του νόμου, όπως αυτός θα διαμορφωθεί σχετικά, έτσι ώστε να διαλαμβάνει τις πρόνοιες που περιλάμβανε το νομοσχέδιο που αρχικώς κατατέθηκε στη Βουλή, καθώς και σχετικές μεταβατικές πρόνοιες, για να μην επηρεασθεί η ισχύς των υφιστάμενων αδειών που κατέχουν οι επαγγελματίες στον τομέα αυτόν, μέσω της ανάθεσης αντί προσφορών, άδειες οι οποίες λήγουν μέχρι την 31η Οκτωβρίου 2014.
Στις ίδιες μεταβατικές ρυθμίσεις, γίνεται εισήγηση όπως η διαδικασία για χορήγηση αδειών με προσφορές αρχίσει το αργότερο από την 1η Δεκεμβρίου 2013 αντί από την 1η Οκτωβρίου 2013, αφού η τελευταία έχει ήδη παρέλθει.
Ο νόμος αναπέμφθηκε από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας κατ’ επίκληση του άρθρου 51.1 του Συντάγματος της Κυπριακής Δημοκρατίας και το σχετικό νομοσχέδιο όπως αρχικώς κατατέθηκε στη Βουλή, πριν την ψήφιση του αναπεμφθέντος νόμου, είχε σκοπό την τροποποίηση του νόμου περί προστασίας της παραλίας και την κατάργηση της παραχώρησης των αδειών παροχής διευκολύνσεων ή υπηρεσιών σε δικαιούχους άδειας χωρίς προσφορές, προκειμένου να υπάρχει συμμόρφωση με την Οδηγία 2006/123/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 12ης Δεκεμβρίου 2006 σχετικά με τις υπηρεσίες στην εσωτερική αγορά.
Κατά την ψήφιση του νόμου στην Ολομέλεια είχαν υιοθετηθεί σχετικές τροπολογίες που υποβλήθηκαν από μέλη της, έτσι ώστε κατά τη χορήγηση αδειών για παροχή υπηρεσιών να δίνεται κατά προτεραιότητα δικαίωμα επιλογής στο διαχειριστή παράκτιου ξενοδοχείου ή κέντρου αναψυχής που επιδεικνύει ενδιαφέρον και υποβάλλει σχετική προσφορά για εξασφάλιση των αδειών και για το μέρος της παραλίας που εφάπτεται αυτών.
Ετίθετο όμως όρος, σε περίπτωση που υποβληθεί από οποιοδήποτε άλλο ενδιαφερόμενο υψηλότερη προσφορά, ο διαχειριστής να καταβάλλει το ποσό της υψηλότερης προσφοράς που υποβλήθηκε.
Επίσης, υπήρξε τροποποίηση και για το δικαίωμα παραχώρησης άδειας στους δικαιούχους χωρίς προσφορές, προκειμένου να παύει να ισχύει κατά την ημερομηνία συμπλήρωσης της συντάξιμης ηλικίας αυτών, όπως αυτή καθορίζεται με βάση τις διατάξεις του περί Κοινωνικών Ασφαλίσεων νόμου, ή κατά την ημερομηνία συμπλήρωσης δέκα ετών από την ημερομηνία έναρξης της ισχύος του προτεινόμενου νόμου, οποιαδήποτε από τις δύο ημερομηνίες είναι η προγενέστερη.
Ως λόγοι της αναπομπής, σύμφωνα με την επιστολή του Προέδρου της Δημοκρατίας, ημερομηνίας 7 Νοεμβρίου 2013, αναφέρονταν ότι οι τροποποιήσεις που επιφέρει ο περί προστασίας της παραλίας νόμος του 2013 δεν είναι συμβατές με την Οδηγία 2006/123/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 12ης Δεκεμβρίου 2006, σχετικά με τις υπηρεσίες στην εσωτερική αγορά, καθώς και με τον περί της ελευθερίας εγκατάστασης παρόχων υπηρεσιών και της ελεύθερης κυκλοφορίας των υπηρεσιών νόμο του 2010, με τον οποίο μεταφέρθηκε στην εσωτερική έννομη τάξη η πιο πάνω Οδηγία.
Σύμφωνα με τη νέα παράγραφο (γ) του εδαφίου (1) του άρθρου 5Θ, την οποία προσθέτει ο αναπεμπόμενος νόμος, έγραφε ο Πρόεδρος στην επιστολή του, δίδεται προτεραιότητα σε διαχειριστή παράκτιου ξενοδοχείου ή κέντρου αναψυχής για εξασφάλιση άδειας παροχής υπηρεσιών για το μέρος της παραλίας που εφάπτεται αυτών, κάτι που σαφώς αντίκειται στις διατάξεις των ευρωπαϊκών Οδηγιών.
Η τροποποίηση του εδαφίου (2) του άρθρου 5Θ και η αντικατάσταση της επιφύλαξης αυτού, με την οποία παρατείνεται περαιτέρω η ισχύς της άδειας των δικαιούχων άδειας χωρίς προσφορές, μέχρι τη συμπλήρωση της συντάξιμης ηλικίας ή δέκα έτη μετά την έναρξη ισχύος του νόμου, έρχεται επίσης σε πλήρη σύγκρουση με την Οδηγία, ανέφερε η επιστολή αναπομπής.
«Με βάση τα προαναφερόμενα», δήλωνε ο Πρόεδρος Αναστασιάδης στην επιστολή του, «ο αναπεμπόμενος νόμος έρχεται σε σύγκρουση με το Δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και δη την Οδηγία των Υπηρεσιών».
Ως εκ τούτου, εισηγούμαι, ανέφερε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, «όπως η Βουλή των Αντιπροσώπων μη εμμείνει στην απόφασή της και αποδεχθεί την αναπομπή και εγκρίνει το σχετικό νομοσχέδιο που κατατέθηκε από το Υπουργείο Εσωτερικών για σκοπούς συμβατότητας με την πιο πάνω Οδηγία και συζητήθηκε επανειλημμένα στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Εσωτερικών».
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας σημείωνε επίσης «τη δέσμευσή μας από το Μνημόνιο Συναντίληψης με την Τρόικα για πλήρη συμμόρφωση με τις διατάξεις της Οδηγίας».
Κατά την επανεξέταση του αναπεμφθέντος νόμου στην Επιτροπή Εσωτερικών της Βουλής, ο Υπουργός Εσωτερικών και ο Γενικός Εισαγγελέας της Δημοκρατίας επανέλαβαν τους λόγους της αναπομπής, τονίζοντας ότι η ψηφισθείσα νομοθεσία αντίκειται στο ευρωπαϊκό κεκτημένο και συγκεκριμένα στις πρόνοιες της Οδηγίας 2006/123/ΕΚ, η οποία αφορά τις υπηρεσίες στην εσωτερική αγορά.
Παράλληλα, δήλωσαν ότι η συμμόρφωση με την Οδηγία 2006/123/ΕΚ αποτελεί δέσμευση της Κυπριακής Δημοκρατίας, η οποία συμφωνήθηκε στο πλαίσιο του Μνημονίου Συναντίληψης για τη σύναψη δανειακής σύμβασης, έπειτα από σχετική αξιολόγηση στην οποία προέβη η Τρόικα αναφορικώς με τη μεταφορά στην κυπριακή νομοθεσία της Οδηγίας αυτής.
Την αναβολή ζήτησε εκ μέρους της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΔΗΣΥ, ο Βουλευτής Ανδρέας Κυπριανού και το αίτημά του αυτό έγινε αποδεκτό χωρίς καμμίαν ένσταση.
Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Εσωτερικών, η οποία είχε εξετάσει την αναπομπή, εισηγήθηκε στην Ολομέλεια όπως, σε περίπτωση κατά την οποία η Βουλή δεν εμμείνει στην αρχική της απόφαση σε σχέση με τον αναπεμφθέντα νόμο, να γίνει επαναθέσπιση του νόμου, όπως αυτός θα διαμορφωθεί σχετικά, έτσι ώστε να διαλαμβάνει τις πρόνοιες που περιλάμβανε το νομοσχέδιο που αρχικώς κατατέθηκε στη Βουλή, καθώς και σχετικές μεταβατικές πρόνοιες, για να μην επηρεασθεί η ισχύς των υφιστάμενων αδειών που κατέχουν οι επαγγελματίες στον τομέα αυτόν, μέσω της ανάθεσης αντί προσφορών, άδειες οι οποίες λήγουν μέχρι την 31η Οκτωβρίου 2014.
Στις ίδιες μεταβατικές ρυθμίσεις, γίνεται εισήγηση όπως η διαδικασία για χορήγηση αδειών με προσφορές αρχίσει το αργότερο από την 1η Δεκεμβρίου 2013 αντί από την 1η Οκτωβρίου 2013, αφού η τελευταία έχει ήδη παρέλθει.
Ο νόμος αναπέμφθηκε από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας κατ’ επίκληση του άρθρου 51.1 του Συντάγματος της Κυπριακής Δημοκρατίας και το σχετικό νομοσχέδιο όπως αρχικώς κατατέθηκε στη Βουλή, πριν την ψήφιση του αναπεμφθέντος νόμου, είχε σκοπό την τροποποίηση του νόμου περί προστασίας της παραλίας και την κατάργηση της παραχώρησης των αδειών παροχής διευκολύνσεων ή υπηρεσιών σε δικαιούχους άδειας χωρίς προσφορές, προκειμένου να υπάρχει συμμόρφωση με την Οδηγία 2006/123/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 12ης Δεκεμβρίου 2006 σχετικά με τις υπηρεσίες στην εσωτερική αγορά.
Κατά την ψήφιση του νόμου στην Ολομέλεια είχαν υιοθετηθεί σχετικές τροπολογίες που υποβλήθηκαν από μέλη της, έτσι ώστε κατά τη χορήγηση αδειών για παροχή υπηρεσιών να δίνεται κατά προτεραιότητα δικαίωμα επιλογής στο διαχειριστή παράκτιου ξενοδοχείου ή κέντρου αναψυχής που επιδεικνύει ενδιαφέρον και υποβάλλει σχετική προσφορά για εξασφάλιση των αδειών και για το μέρος της παραλίας που εφάπτεται αυτών.
Ετίθετο όμως όρος, σε περίπτωση που υποβληθεί από οποιοδήποτε άλλο ενδιαφερόμενο υψηλότερη προσφορά, ο διαχειριστής να καταβάλλει το ποσό της υψηλότερης προσφοράς που υποβλήθηκε.
Επίσης, υπήρξε τροποποίηση και για το δικαίωμα παραχώρησης άδειας στους δικαιούχους χωρίς προσφορές, προκειμένου να παύει να ισχύει κατά την ημερομηνία συμπλήρωσης της συντάξιμης ηλικίας αυτών, όπως αυτή καθορίζεται με βάση τις διατάξεις του περί Κοινωνικών Ασφαλίσεων νόμου, ή κατά την ημερομηνία συμπλήρωσης δέκα ετών από την ημερομηνία έναρξης της ισχύος του προτεινόμενου νόμου, οποιαδήποτε από τις δύο ημερομηνίες είναι η προγενέστερη.
Ως λόγοι της αναπομπής, σύμφωνα με την επιστολή του Προέδρου της Δημοκρατίας, ημερομηνίας 7 Νοεμβρίου 2013, αναφέρονταν ότι οι τροποποιήσεις που επιφέρει ο περί προστασίας της παραλίας νόμος του 2013 δεν είναι συμβατές με την Οδηγία 2006/123/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 12ης Δεκεμβρίου 2006, σχετικά με τις υπηρεσίες στην εσωτερική αγορά, καθώς και με τον περί της ελευθερίας εγκατάστασης παρόχων υπηρεσιών και της ελεύθερης κυκλοφορίας των υπηρεσιών νόμο του 2010, με τον οποίο μεταφέρθηκε στην εσωτερική έννομη τάξη η πιο πάνω Οδηγία.
Σύμφωνα με τη νέα παράγραφο (γ) του εδαφίου (1) του άρθρου 5Θ, την οποία προσθέτει ο αναπεμπόμενος νόμος, έγραφε ο Πρόεδρος στην επιστολή του, δίδεται προτεραιότητα σε διαχειριστή παράκτιου ξενοδοχείου ή κέντρου αναψυχής για εξασφάλιση άδειας παροχής υπηρεσιών για το μέρος της παραλίας που εφάπτεται αυτών, κάτι που σαφώς αντίκειται στις διατάξεις των ευρωπαϊκών Οδηγιών.
Η τροποποίηση του εδαφίου (2) του άρθρου 5Θ και η αντικατάσταση της επιφύλαξης αυτού, με την οποία παρατείνεται περαιτέρω η ισχύς της άδειας των δικαιούχων άδειας χωρίς προσφορές, μέχρι τη συμπλήρωση της συντάξιμης ηλικίας ή δέκα έτη μετά την έναρξη ισχύος του νόμου, έρχεται επίσης σε πλήρη σύγκρουση με την Οδηγία, ανέφερε η επιστολή αναπομπής.
«Με βάση τα προαναφερόμενα», δήλωνε ο Πρόεδρος Αναστασιάδης στην επιστολή του, «ο αναπεμπόμενος νόμος έρχεται σε σύγκρουση με το Δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και δη την Οδηγία των Υπηρεσιών».
Ως εκ τούτου, εισηγούμαι, ανέφερε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, «όπως η Βουλή των Αντιπροσώπων μη εμμείνει στην απόφασή της και αποδεχθεί την αναπομπή και εγκρίνει το σχετικό νομοσχέδιο που κατατέθηκε από το Υπουργείο Εσωτερικών για σκοπούς συμβατότητας με την πιο πάνω Οδηγία και συζητήθηκε επανειλημμένα στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Εσωτερικών».
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας σημείωνε επίσης «τη δέσμευσή μας από το Μνημόνιο Συναντίληψης με την Τρόικα για πλήρη συμμόρφωση με τις διατάξεις της Οδηγίας».
Κατά την επανεξέταση του αναπεμφθέντος νόμου στην Επιτροπή Εσωτερικών της Βουλής, ο Υπουργός Εσωτερικών και ο Γενικός Εισαγγελέας της Δημοκρατίας επανέλαβαν τους λόγους της αναπομπής, τονίζοντας ότι η ψηφισθείσα νομοθεσία αντίκειται στο ευρωπαϊκό κεκτημένο και συγκεκριμένα στις πρόνοιες της Οδηγίας 2006/123/ΕΚ, η οποία αφορά τις υπηρεσίες στην εσωτερική αγορά.
Παράλληλα, δήλωσαν ότι η συμμόρφωση με την Οδηγία 2006/123/ΕΚ αποτελεί δέσμευση της Κυπριακής Δημοκρατίας, η οποία συμφωνήθηκε στο πλαίσιο του Μνημονίου Συναντίληψης για τη σύναψη δανειακής σύμβασης, έπειτα από σχετική αξιολόγηση στην οποία προέβη η Τρόικα αναφορικώς με τη μεταφορά στην κυπριακή νομοθεσία της Οδηγίας αυτής.
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου