Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία των ερευνών, ο πιλότος του αεροπλάνου το οποίο συνετρίβη στο αεροδρόμιο του Σαν Φρανσίσκο, σκοτώνοντας δύο ανθρώπους, τυφλώθηκε από ένα εκτυφλωτικό φως.
Ο Λι Κανγκ Κουκ, ο οποίος έκανε την πρώτη του προσγείωση στο αεροδρόμιο, με μόλις 43 ώρες πτήσης-με το συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους-στο ενεργητικό του, δήλωσε ότι καθώς πλησίαζε στο διάδρομο προσγείωσης είδε ένα εκτυφλωτικό φως.
Αυτό συνέβη μόλις 35 δευτερόλεπτα πριν την πρόσκρουση του αεροσκάφους των Asiana Airlines και όταν αυτό βρισκόταν 150 μέτρα ύψος, από τον διάδρομο προσγείωσης. Ήταν η στιγμή ακριβώς που το αεροπλάνο άρχισε να επιβραδύνει και να πέφτει σταδιακά.
Η επικεφαλής των ερευνών, Ντέμπορα Χέρσμαν, δεν έχει αποκλείσει το ενδεχόμενο χρήσης λέιζερ.
Δεν είναι ακόμα ξεκάθαρο αν μία λάμψη ή άλλοι παράγοντες ευθύνονται για το ατύχημα.
Σε ηχητικό ντοκουμέντο που στάλθηκε από το προσωπικό του ασθενοφόρου ακούγεται η φωνή μίας γυναίκας να λέει: “υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που χρειάζονται βοήθεια...Υπάρχουν άνθρωποι που δεν έχουν βρεθεί και άλλοι που είναι πολύ, πολύ καμμένοι”.
Στο μεταξύ ακούστηκε ότι αρχικά οι επιβάτες είχαν οδηγίες να παραμείνουν στο αεροσκάφος.
Το αεροπλάνο χτύπησε σε ένα προστατευτικό, από τη θάλασσα που είναι δίπλα στο διάδρομο προσγείωσης. Αυτό προκάλεσε το σπάσιμο της ουράς του, ενώ η άτρακτός του ξεκόλλησε και στριφογύριζε στον αεροδιάδρομο.
Ωστόσο, σύμφωνα με την Διεθνή Υπηρεσία Ασφάλειας Πτήσεων, ήταν πολλοί οι επιβάτες που δεν προσπάθησαν να βγουν, παρά μόνο όταν ξέσπασαν οι φωτιές μέσα στην καμπίνα, 90 δευτερόλεπτα μετά την συντριβή.
“Δεν ξέρουμε τι σκέφτονταν οι πιλότοι, αλλά είναι πολύ συχνό φαινόμενο στις περιπτώσεις συντριβών να μην γίνεται εκκένωση του αεροσκάφους και το πλήρωμα να περιμένει άλλα οχήματα για να απεγκλωβίσουν τους επιβάτες, με ασφάλεια” δήλωσε η Χέρσμαν.
Πρόσθεσε ότι υπάρχει πιθανότητα οι πιλότοι, που βρίσκονταν στην καμπίνα, να μην είχαν εικόνα ότι στο αεροσκάφος είχαν ξεσπάσει εστίες φωτιάς.
Από τις εξόδους κινδύνου είναι βέβαιο ότι άνοιξε η μία, από την οποία και οι δύο αεροσυνοδοί έβγαλαν τους επιβάτες έξω.
Τρία άλλα μέλη του πληρώματος βγήκαν στον αεροδιάδρομο και σώθηκαν.
Η Διεθνής Υπηρεσία Ασφάλειας Πτήσεων χρησιμοποιεί τις συνεντεύξεις των πιλότων, του προσωπικού και των ανθρώπων από τον πύργο ελέγχου, για να βάλουν τα κομμάτια στη σειρά και να βγάλουν κάποια συμπεράσματα.
Συμπέραναν ότι και οι δύο πιλότοι που βρίσκονταν στο πιλοτήριο ήταν βέβαιοι πως η ταχύτητα του αεροσκάφους ήταν ρυθμισμένη στο αυτόματο, με ταχύτητα 157 κόμβους.
Ο Λι Κανγκ Κουκ, ο οποίος έκανε την πρώτη του προσγείωση στο αεροδρόμιο, με μόλις 43 ώρες πτήσης-με το συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους-στο ενεργητικό του, δήλωσε ότι καθώς πλησίαζε στο διάδρομο προσγείωσης είδε ένα εκτυφλωτικό φως.
Αυτό συνέβη μόλις 35 δευτερόλεπτα πριν την πρόσκρουση του αεροσκάφους των Asiana Airlines και όταν αυτό βρισκόταν 150 μέτρα ύψος, από τον διάδρομο προσγείωσης. Ήταν η στιγμή ακριβώς που το αεροπλάνο άρχισε να επιβραδύνει και να πέφτει σταδιακά.
Η επικεφαλής των ερευνών, Ντέμπορα Χέρσμαν, δεν έχει αποκλείσει το ενδεχόμενο χρήσης λέιζερ.
Δεν είναι ακόμα ξεκάθαρο αν μία λάμψη ή άλλοι παράγοντες ευθύνονται για το ατύχημα.
Σε ηχητικό ντοκουμέντο που στάλθηκε από το προσωπικό του ασθενοφόρου ακούγεται η φωνή μίας γυναίκας να λέει: “υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που χρειάζονται βοήθεια...Υπάρχουν άνθρωποι που δεν έχουν βρεθεί και άλλοι που είναι πολύ, πολύ καμμένοι”.
Στο μεταξύ ακούστηκε ότι αρχικά οι επιβάτες είχαν οδηγίες να παραμείνουν στο αεροσκάφος.
Το αεροπλάνο χτύπησε σε ένα προστατευτικό, από τη θάλασσα που είναι δίπλα στο διάδρομο προσγείωσης. Αυτό προκάλεσε το σπάσιμο της ουράς του, ενώ η άτρακτός του ξεκόλλησε και στριφογύριζε στον αεροδιάδρομο.
Ωστόσο, σύμφωνα με την Διεθνή Υπηρεσία Ασφάλειας Πτήσεων, ήταν πολλοί οι επιβάτες που δεν προσπάθησαν να βγουν, παρά μόνο όταν ξέσπασαν οι φωτιές μέσα στην καμπίνα, 90 δευτερόλεπτα μετά την συντριβή.
“Δεν ξέρουμε τι σκέφτονταν οι πιλότοι, αλλά είναι πολύ συχνό φαινόμενο στις περιπτώσεις συντριβών να μην γίνεται εκκένωση του αεροσκάφους και το πλήρωμα να περιμένει άλλα οχήματα για να απεγκλωβίσουν τους επιβάτες, με ασφάλεια” δήλωσε η Χέρσμαν.
Πρόσθεσε ότι υπάρχει πιθανότητα οι πιλότοι, που βρίσκονταν στην καμπίνα, να μην είχαν εικόνα ότι στο αεροσκάφος είχαν ξεσπάσει εστίες φωτιάς.
Από τις εξόδους κινδύνου είναι βέβαιο ότι άνοιξε η μία, από την οποία και οι δύο αεροσυνοδοί έβγαλαν τους επιβάτες έξω.
Τρία άλλα μέλη του πληρώματος βγήκαν στον αεροδιάδρομο και σώθηκαν.
Η Διεθνής Υπηρεσία Ασφάλειας Πτήσεων χρησιμοποιεί τις συνεντεύξεις των πιλότων, του προσωπικού και των ανθρώπων από τον πύργο ελέγχου, για να βάλουν τα κομμάτια στη σειρά και να βγάλουν κάποια συμπεράσματα.
Συμπέραναν ότι και οι δύο πιλότοι που βρίσκονταν στο πιλοτήριο ήταν βέβαιοι πως η ταχύτητα του αεροσκάφους ήταν ρυθμισμένη στο αυτόματο, με ταχύτητα 157 κόμβους.
Πηγή : http://www.newsit.com.cy
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου