Την παραίτησή του από το Διοικητικό Συμβούλιο της Κεντρικής Τράπεζας της Κύπρου ανακοίνωσε με δημόσια επιστολή του το μέλος του Συμβουλίου, Αλέξανδρος Μιχαηλίδης.
Αφορμή που ξεχείλισε το ποτήρι στη σχέση του κ. Μιχαηλίδη με τον Διοικητή της Κεντρικής σταθηκε, όπως ο ίδιος αναφέρει στην επιστολή του, η ενέργεια του κ. Δημητριάδη να ζητήσει γνωμάτευση για το αν παραβίασε εμπιστευτικό απόρρητο με τη δημόσια επιστολή του προς τον Διοικητή για τη μονομερή αναβολή προγραμματισμένης συνεδρίας του ΔΣ. Στην επιστολή του αναφέρει μάλιστα ότι δεν υπάρχει περιθώριο συνεργασίας με τον Διοικητή της Κεντρικής Τράπεζας Πανίκο Δημητριάδη.
Αφορμή που ξεχείλισε το ποτήρι στη σχέση του κ. Μιχαηλίδη με τον Διοικητή της Κεντρικής σταθηκε, όπως ο ίδιος αναφέρει στην επιστολή του, η ενέργεια του κ. Δημητριάδη να ζητήσει γνωμάτευση για το αν παραβίασε εμπιστευτικό απόρρητο με τη δημόσια επιστολή του προς τον Διοικητή για τη μονομερή αναβολή προγραμματισμένης συνεδρίας του ΔΣ. Στην επιστολή του αναφέρει μάλιστα ότι δεν υπάρχει περιθώριο συνεργασίας με τον Διοικητή της Κεντρικής Τράπεζας Πανίκο Δημητριάδη.
Ακολουθεί η δημόσια επιστολή του κ. Μιχαηλίδη προς τον ΥΠΟΙΚ: Αγαπητέ κε Υπουργέ, Δια της παρούσης υποβάλλω άμεσα την παραίτηση μου από το Διοικητικό Συμβούλιο (ΔΣ) της Κεντρικής Τράπεζας Κύπρου (ΚΤΚ).
Από το Σεπτέμβριο 2013 εργάζομαι στο Λονδίνο και δυστυχώς δεν προβλέπεται να επιστρέψω στην Κύπρο σύντομα, κάτι που δυσχεραίνει την παρουσία μου στις συνεδριάσεις του ΔΣ. Επίσης, όμως, πρόσφατα γεγονότα, όπως ενδεικτικά αναφέρω τη γνωμάτευση που ζήτησε ο Διοικητής της ΚΤΚ από τον κ. Μαρκίδη αν παραβίασα το εμπιστευτικό απόρρητο γράφοντας δημόσια επιστολή προς το Διοικητή για τη μονομερή αναβολή προγραμματισμένης συνεδρίας του ΔΣ, δεν μου αφήνουν μεγάλο περιθώριο συνεργασίας με τον υφιστάμενο Διοικητή της ΚΤΚ. Όπως αντιλαμβάνεστε υπάρχουν και άλλα θέματα αλλά θα ήταν καλύτερα να μην αναφερθώ σε αυτά εκτός ΔΣ. Τουλάχιστον με αυτό τον τρόπο μπορεί να γλιτώσει ο φορολογούμενος πολίτης λίγα έξοδα από πιθανές άλλες νομικές γνωματεύσεις.
Προσωπική μου γνώμη και εισήγηση είναι ότι η οργάνωση της ΚΤΚ πρέπει να αλλάξει (είτε μέσω αλλαγής του Συντάγματος, είτε μέσω του νόμου είτε και με τους δύο τρόπους) και να υιοθετηθεί ότι συμβαίνει σε άλλες καλά οργανωμένες Κεντρικές Τράπεζες του κόσμου. Ενδεικτικά αναφέρω το παράδειγμα της Γερμανικής Κεντρικής Τράπεζας:
Εκεί, το εκτελεστικό συμβούλιο αποτελείται από 6 άτομα, με προεδρεύοντα το Διοικητή. Αλλά όλες οι αποφάσεις (είτε εντός, είτε εκτός του Ευρωσυστήματος) παίρνονται κατά πλειοψηφία με το Διοικητή να έχει απλώς τη νικώσα ψήφο. Τα μέλη του εκτελεστικού συμβουλίου πρέπει να έχουν την απαραίτητη τεχνογνωσία και άρα πρέπει να εγκρίνονται από τη Βουλή. Στη δική μας περίπτωση μάλλον θα ήταν καλύτερα να εγκρίνονται (και) από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ). Κανένας στην ΕΚΤ δεν θα φέρει αντιρρήσεις αν αλλάξει η οργάνωση της ΚΤΚ και γίνει όπως αυτή της Γερμανικής Κεντρικής Τράπεζας.
Τονίζω ότι μια τέτοια αλλαγή είναι πλέον επιβεβλημένη για την ορθή και αποτελεσματική λειτουργία της ΚΤΚ, πάντα κατά τη δική μου προσωπική άποψη. Επίσης, θα ήθελα να θίξω το γεγονός ότι αν ποτέ λυθεί το Κυπριακό πρόβλημα, θα πρέπει έτσι κι αλλιώς να αναδιοργανωθεί η ΚΤΚ επειδή δεν βλέπω πως θα δουλεύει με το υφιστάμενο σύστημα του Ελληνοκύπριου Διοικητή και Τουρκοκύπριου Υποδιοικητή (σύστημα του 1963).
Οι συχνές απουσίες του Διοικητή και Υποδιοικητή στη Φρανκφούρτη θα μπορούν να υπερκαλύπτονται πολύ καλύτερα με ένα εκτελεστικό συμβούλιο. Επίσης, μεμονωμένοι λανθασμένοι διορισμοί (είτε από την μία, είτε από την άλλη πλευρά) δεν θα μπορούν να έχουν μεγάλη επιρροή σε ένα εκτελεστικό συμβούλιο αποτελούμενο από έξι άτομα.
Source : http://www.philenews.com
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου