Την υποβολή των απόψεων και παρατηρήσεων της ΟΕΛΜΕΚ επί του περιεχομένου της πρότασης που κατατάθηκε για το νέο σύστημα πρόσληψης στη δημόσια εκπαίδευση δήλωσε ότι αναμένει από την Οργάνωση ο Υπουργός Παιδείας.
Ο Κυριάκος Κενεβέζος με επιστολή του προς την ΟΕΛΜΕΚ απαντά σε σημερινές επικρίσεις της Οργάνωσης για δηλώσεις του υπουργού. Σε ανακοίνωσή της η Οργάνωση των καθηγητών εξέφρασε λύπη επειδή, όπως είπε, «με τη στάση του ο Υπ. Παιδείας εκείνο που επιδιώκει δεν είναι να λύσει τα σοβαρά προβλήματα της εκπαίδευσης, αλλά να αποπροσανατολίσει από αυτά».
Ο Υπουργός υπενθυμίζει στην ΟΕΛΜΕΚ όσα τους είχε αναφέρει στην πρώτη τους εθιμοτυπική συνάντηση ότι είναι απαραίτητο να επισπευτούν οι δράσεις και ενέργειες για τον εκσυγχρονισμό του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
«Οι γραπτές απόψεις των εμπλεκόμενων φορέων είναι απαραίτητες για την εύρυθμη διεξαγωγή ενός δομημένου διαλόγου», πρόσθεσε.
Ο κ. Κενεβέζος κρίνει απαραίτητο να λάβει γραπτές προτάσεις των καθηγητών για τη «συνέχιση και εδραίωση της μεταξύ τους εποικοδομητικής συνεργασίας», τονίζοντας ότι όταν δεχθεί τις σχετικές προτάσεις, θα διευθετηθεί και συνάντησή του με την Οργάνωση.
Η επιστολή του κ. Κενεβέζου απευθύνεται προς:
- τον Κύριο Θέμη Πολυβίου, Πρόεδρο Ο.Ε.Λ.Μ.Ε.Κ.
- τον Κύριο Δημήτρη Ταλιαδώρο, Γενικό Γραμματέα Ο.Ε.Λ.Μ.Ε.Κ.
Ακουλουθεί αυτούσια η επιστολή του Υπουργού Παιδείας
Αγαπητοί κύριοι,
Σε σχέση με σημερινή ανακοίνωση της Οργάνωσής σας, η οποία έχει αναρτηθεί σε διαδικτυακό χώρο ενημέρωσης και το ύφος της οποίας αντιπαρέρχομαι, θεωρώ αναγκαίο να επαναλάβω τα όσα σας έχω ήδη αναλύσει από την πρώτη κιόλας εθιμοτυπική μας συνάντηση. Αν θυμάστε στη συνάντηση εκείνη καταλήξαμε στην κοινή διαπίστωση ότι για να γίνει πράξη η πολιτική μας δέσμευση και να πετύχουμε το όραμά μας παρέχοντας στα παιδιά και στους νέους μας όλα τα εφόδια που θα τους βοηθήσουν στην ανάπτυξη τόσο της προσωπικότητας όσο και των ικανοτήτων τους, είναι απαραίτητο να επισπεύσουμε τις δράσεις και ενέργειές μας για τον εκσυγχρονισμό του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
Όπως και εσείς γνωρίζετε καλύτερα, το ζήτημα της πρόσληψης των εκπαιδευτικών λειτουργών στα δημόσια σχολεία απασχολεί την κοινωνία της Κύπρου για περισσότερο από δύο δεκαετίες. Μέχρι σήμερα έχουν κατατεθεί πολλές προτάσεις για βελτίωση και εκσυγχρονισμό του υφιστάμενου συστήματος και έχουν ακουστεί διάφορες απόψεις. Το θέμα αυτό λοιπόν δεν είναι καινούριο. Θεωρώ, όμως, ότι έφτασε ο καιρός το επίμαχο αυτό ζήτημα να αποτελέσει αντικείμενο διαλόγου, στη βάση όμως συγκεκριμένων χρονοδιαγραμμάτων, έτσι ώστε να ληφθούν τελικές αποφάσεις.
Με την ανάληψη των καθηκόντων μου είχα ενώπιον μου μια πρόταση για τη βελτίωση του συστήματος πρόσληψης των εκπαιδευτικών στη δημόσια εκπαίδευση, η οποία κατατέθηκε το Σεπτέμβριο του 2012, στο πλαίσιο του δομημένου διαλόγου για την Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση. Από τις θέσεις των εμπλεκόμενων φορέων που είχα μπροστά μου, διαφαινόταν ότι η συγκεκριμένη πρόταση συγκέντρωνε πιθανότητες ευρύτερης συναίνεσης. Πάνω σε αυτή την πρόταση, και λαμβάνοντας υπόψη τις απόψεις που εξέφρασε η Επιστημονική Επιτροπή που ως γνωστό συνέστησα, καθώς και οι φορείς που ανταποκρίθηκαν στην πρόσκλησή μου και κατέθεσαν γραπτώς τις θέσεις τους, ετοιμάστηκε η αναθεωρημένη εισήγηση, την οποία και κατέθεσα στην κοινή συνεδρία των Συμβουλίων Δημοτικής και Μέσης και Ανώτερης και Ανωτάτης Εκπαίδευσης, στις 14 Οκτωβρίου 2013.
Θα ήθελα για ακόμα μια φορά να τονίσω ότι στις 2 Αυγούστου, πολύ πριν τη διαμόρφωση της εισήγησης, κάλεσα όλους, συμπεριλαμβανομένων και των εκπαιδευτικών οργανώσεων, να αποστείλουν τις απόψεις τους. Με μεγάλη ικανοποίηση δέχτηκα τις απόψεις, τις παρατηρήσεις και τις εισηγήσεις των οργανωμένων γονέων, των φοιτητών, των πανεπιστημίων, των συνδέσμων επιθεωρητών και των κομμάτων, τις οποίες και έχω λάβει υπόψη κατά τη διαμόρφωση του κειμένου που κατατέθηκε. Επισημαίνω ότι ακόμα και μετά την κατάθεση της πρότασης, το βήμα είναι ανοικτό για διάλογο και αναμένω με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις όποιες εισηγήσεις για βελτιώσεις ή αλλαγές.
Η δέσμευσή μου, όπως έχει ήδη εκφραστεί δημόσια, είναι ότι η τελική πρόταση που θα κατατεθεί στο Συμβούλιο Παιδείας στις 20 Νοεμβρίου 2013, θα λάβει υπόψη όλες και όσες τεκμηριωμένες εισηγήσεις υποβληθούν. Παράλληλα, όμως, επισημαίνω την προσωπική μου άποψη ότι η πρόταση διασφαλίζει το αίσθημα της αξιοκρατίας και του αδιάβλητου των διαδικασιών, στοιχεία σημαντικά για την επιτυχή και αποτελεσματική εφαρμογή του νέου συστήματος διορισμού. Δεν μπορώ να αποδεχτώ τη θέση ότι με την παρούσα πρόταση εισάγεται το ρουσφέτι και η κομματοκρατία και θα ήταν ορθό όσοι το ισχυρίζονται να το αποδείξουν με θέσεις και με επιχειρήματα και όχι με εύηχα συνθήματα.
Τελειώνοντας, θα ήθελα να επισημάνω ότι το πλαίσιο, τα θέματα και οι μηχανισμοί διεξαγωγής του διαλόγου για την Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση, έχουν καθοριστεί εδώ και καιρό από το Υπουργικό Συμβούλιο και μέσα από ομόφωνες αποφάσεις του Συμβουλίου Παιδείας. Το Υπουργείο τηρεί πιστά τη συμφωνημένη διαδικασία και ο διάλογος έχει εισέλθει σε ουσιαστική φάση, στην οποία προσδοκώ ότι θα συνδράμετε.
Παρακαλώ σημειώστε ότι αναμένω την υποβολή των απόψεων και παρατηρήσεων της Οργάνωσής σας επί του περιεχομένου της πρότασης που καταθέσαμε. Σημειώνω δε ότι οι γραπτές απόψεις των εμπλεκόμενων φορέων είναι απαραίτητες για την εύρυθμη διεξαγωγή ενός δομημένου διαλόγου.
Θεωρώ την υποβολή γραπτών από μέρους σας προτάσεων απαραίτητη αλλά και αναγκαία για τη συνέχιση και εδραίωση της μεταξύ μας εποικοδομητικής συνεργασίας. Με τη λήψη δε αυτών θα διευθετηθεί άμεσα και η μεταξύ μας συνάντηση.
Ο Κυριάκος Κενεβέζος με επιστολή του προς την ΟΕΛΜΕΚ απαντά σε σημερινές επικρίσεις της Οργάνωσης για δηλώσεις του υπουργού. Σε ανακοίνωσή της η Οργάνωση των καθηγητών εξέφρασε λύπη επειδή, όπως είπε, «με τη στάση του ο Υπ. Παιδείας εκείνο που επιδιώκει δεν είναι να λύσει τα σοβαρά προβλήματα της εκπαίδευσης, αλλά να αποπροσανατολίσει από αυτά».
Ο Υπουργός υπενθυμίζει στην ΟΕΛΜΕΚ όσα τους είχε αναφέρει στην πρώτη τους εθιμοτυπική συνάντηση ότι είναι απαραίτητο να επισπευτούν οι δράσεις και ενέργειες για τον εκσυγχρονισμό του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
«Οι γραπτές απόψεις των εμπλεκόμενων φορέων είναι απαραίτητες για την εύρυθμη διεξαγωγή ενός δομημένου διαλόγου», πρόσθεσε.
Ο κ. Κενεβέζος κρίνει απαραίτητο να λάβει γραπτές προτάσεις των καθηγητών για τη «συνέχιση και εδραίωση της μεταξύ τους εποικοδομητικής συνεργασίας», τονίζοντας ότι όταν δεχθεί τις σχετικές προτάσεις, θα διευθετηθεί και συνάντησή του με την Οργάνωση.
Η επιστολή του κ. Κενεβέζου απευθύνεται προς:
- τον Κύριο Θέμη Πολυβίου, Πρόεδρο Ο.Ε.Λ.Μ.Ε.Κ.
- τον Κύριο Δημήτρη Ταλιαδώρο, Γενικό Γραμματέα Ο.Ε.Λ.Μ.Ε.Κ.
Ακουλουθεί αυτούσια η επιστολή του Υπουργού Παιδείας
Αγαπητοί κύριοι,
Σε σχέση με σημερινή ανακοίνωση της Οργάνωσής σας, η οποία έχει αναρτηθεί σε διαδικτυακό χώρο ενημέρωσης και το ύφος της οποίας αντιπαρέρχομαι, θεωρώ αναγκαίο να επαναλάβω τα όσα σας έχω ήδη αναλύσει από την πρώτη κιόλας εθιμοτυπική μας συνάντηση. Αν θυμάστε στη συνάντηση εκείνη καταλήξαμε στην κοινή διαπίστωση ότι για να γίνει πράξη η πολιτική μας δέσμευση και να πετύχουμε το όραμά μας παρέχοντας στα παιδιά και στους νέους μας όλα τα εφόδια που θα τους βοηθήσουν στην ανάπτυξη τόσο της προσωπικότητας όσο και των ικανοτήτων τους, είναι απαραίτητο να επισπεύσουμε τις δράσεις και ενέργειές μας για τον εκσυγχρονισμό του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
Όπως και εσείς γνωρίζετε καλύτερα, το ζήτημα της πρόσληψης των εκπαιδευτικών λειτουργών στα δημόσια σχολεία απασχολεί την κοινωνία της Κύπρου για περισσότερο από δύο δεκαετίες. Μέχρι σήμερα έχουν κατατεθεί πολλές προτάσεις για βελτίωση και εκσυγχρονισμό του υφιστάμενου συστήματος και έχουν ακουστεί διάφορες απόψεις. Το θέμα αυτό λοιπόν δεν είναι καινούριο. Θεωρώ, όμως, ότι έφτασε ο καιρός το επίμαχο αυτό ζήτημα να αποτελέσει αντικείμενο διαλόγου, στη βάση όμως συγκεκριμένων χρονοδιαγραμμάτων, έτσι ώστε να ληφθούν τελικές αποφάσεις.
Με την ανάληψη των καθηκόντων μου είχα ενώπιον μου μια πρόταση για τη βελτίωση του συστήματος πρόσληψης των εκπαιδευτικών στη δημόσια εκπαίδευση, η οποία κατατέθηκε το Σεπτέμβριο του 2012, στο πλαίσιο του δομημένου διαλόγου για την Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση. Από τις θέσεις των εμπλεκόμενων φορέων που είχα μπροστά μου, διαφαινόταν ότι η συγκεκριμένη πρόταση συγκέντρωνε πιθανότητες ευρύτερης συναίνεσης. Πάνω σε αυτή την πρόταση, και λαμβάνοντας υπόψη τις απόψεις που εξέφρασε η Επιστημονική Επιτροπή που ως γνωστό συνέστησα, καθώς και οι φορείς που ανταποκρίθηκαν στην πρόσκλησή μου και κατέθεσαν γραπτώς τις θέσεις τους, ετοιμάστηκε η αναθεωρημένη εισήγηση, την οποία και κατέθεσα στην κοινή συνεδρία των Συμβουλίων Δημοτικής και Μέσης και Ανώτερης και Ανωτάτης Εκπαίδευσης, στις 14 Οκτωβρίου 2013.
Θα ήθελα για ακόμα μια φορά να τονίσω ότι στις 2 Αυγούστου, πολύ πριν τη διαμόρφωση της εισήγησης, κάλεσα όλους, συμπεριλαμβανομένων και των εκπαιδευτικών οργανώσεων, να αποστείλουν τις απόψεις τους. Με μεγάλη ικανοποίηση δέχτηκα τις απόψεις, τις παρατηρήσεις και τις εισηγήσεις των οργανωμένων γονέων, των φοιτητών, των πανεπιστημίων, των συνδέσμων επιθεωρητών και των κομμάτων, τις οποίες και έχω λάβει υπόψη κατά τη διαμόρφωση του κειμένου που κατατέθηκε. Επισημαίνω ότι ακόμα και μετά την κατάθεση της πρότασης, το βήμα είναι ανοικτό για διάλογο και αναμένω με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις όποιες εισηγήσεις για βελτιώσεις ή αλλαγές.
Η δέσμευσή μου, όπως έχει ήδη εκφραστεί δημόσια, είναι ότι η τελική πρόταση που θα κατατεθεί στο Συμβούλιο Παιδείας στις 20 Νοεμβρίου 2013, θα λάβει υπόψη όλες και όσες τεκμηριωμένες εισηγήσεις υποβληθούν. Παράλληλα, όμως, επισημαίνω την προσωπική μου άποψη ότι η πρόταση διασφαλίζει το αίσθημα της αξιοκρατίας και του αδιάβλητου των διαδικασιών, στοιχεία σημαντικά για την επιτυχή και αποτελεσματική εφαρμογή του νέου συστήματος διορισμού. Δεν μπορώ να αποδεχτώ τη θέση ότι με την παρούσα πρόταση εισάγεται το ρουσφέτι και η κομματοκρατία και θα ήταν ορθό όσοι το ισχυρίζονται να το αποδείξουν με θέσεις και με επιχειρήματα και όχι με εύηχα συνθήματα.
Τελειώνοντας, θα ήθελα να επισημάνω ότι το πλαίσιο, τα θέματα και οι μηχανισμοί διεξαγωγής του διαλόγου για την Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση, έχουν καθοριστεί εδώ και καιρό από το Υπουργικό Συμβούλιο και μέσα από ομόφωνες αποφάσεις του Συμβουλίου Παιδείας. Το Υπουργείο τηρεί πιστά τη συμφωνημένη διαδικασία και ο διάλογος έχει εισέλθει σε ουσιαστική φάση, στην οποία προσδοκώ ότι θα συνδράμετε.
Παρακαλώ σημειώστε ότι αναμένω την υποβολή των απόψεων και παρατηρήσεων της Οργάνωσής σας επί του περιεχομένου της πρότασης που καταθέσαμε. Σημειώνω δε ότι οι γραπτές απόψεις των εμπλεκόμενων φορέων είναι απαραίτητες για την εύρυθμη διεξαγωγή ενός δομημένου διαλόγου.
Θεωρώ την υποβολή γραπτών από μέρους σας προτάσεων απαραίτητη αλλά και αναγκαία για τη συνέχιση και εδραίωση της μεταξύ μας εποικοδομητικής συνεργασίας. Με τη λήψη δε αυτών θα διευθετηθεί άμεσα και η μεταξύ μας συνάντηση.
Source : kathimerini.com
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου