Τετάρτη 14 Αυγούστου 2013

O Mάριος Ηλία Καλλιτεχνικός Διευθυντής του 'Πάφος 2017'

Ο Μάριος Ηλία επιλέγηκε,
 όπως ανέφερε το μέλος του διοικητικού συμβουλίου
Γιώργος Γεωργιάδης, από το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού.
Επιλέγηκε για τη θέση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του Οργανισμού «Πάφος 2017» ο μουσικός Μάριος Ηλία, που διαπρέπει στη Γερμανία.

Η θέση σύμφωνα με το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού αποτελεί θέση «κλειδί» για την πορεία του «Πάφος 2017».

Ο Μάριος Ηλία επιλέγηκε, όπως ανέφερε στο ΚΥΠΕ το μέλος του διοικητικού συμβουλίου Γιώργος Γεωργιάδης, από το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού το οποίο συνεδρίασε την Τρίτη, προκειμένου να λάβει απόφαση για την πλήρωση της θέσης.

Σύμφωνα με τον κ. Γεωργιάδη, μέσα στις αρμοδιότητες του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή είναι η κατάρτιση του καλλιτεχνικού προγράμματος των εκδηλώσεων που περιλαμβάνονται στο Bid Book, η υλοποίηση του καλλιτεχνικού προγράμματος στο πλαίσιο των στόχων και των σκοπών του « Πάφος 2017», η κατάρτιση προϋπολογισμού της κάθε παράστασης και εκδήλωσης, πάντοτε σε συνεργασία με το ΔΣ στο οποίο είναι υπόλογος, η διοργάνωση διαφόρων εργαστηρίων και η έγκριση των επιμέρους δαπανών για τη διενέργεια κάθε εκδήλωσης στο πλαίσιο του εγκεκριμένου προϋπολογισμού.

Ο κ. Γεωργιάδης ανέφερε πως από τους 34 υποψήφιους που είχαν υποβάλει αίτηση για τη θέση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή, οκτώ επιλέγηκαν από την επιτροπή αξιολόγησης. Για τους επικρατέστερους υποψήφιους, σύμφωνα με τη διαδικασία, ετοιμάστηκε κατάλογος και στις 23 Ιουλίου προσήλθαν σε προφορική συνέντευξη, κατά την οποία παρουσιάστηκαν οι έξι από τους οκτώ. Στη συνέχεια, για τους έξι υποψήφιους , η πενταμελής επιτροπή επιλογής, μετά την ολοκλήρωση των προσωπικών συνεντεύξεων, υπέβαλε εμπεριστατωμένη έκθεση προς το Δ.Σ. του Πάφος 2017 και πρότεινε τους τρεις.

Τα 34 πρόσωπα που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή προέρχονταν από διάφορες χώρες, αφού η προκήρυξη έγινε σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Ο κ. Γεωργιάδης ανέφερε πως ο Μάριος Ηλία γεννήθηκε στην Πάφο στις 19 Ιουνίου του 1978 είναι συνθέτης, κυπριακής καταγωγής, από την Κερύνεια και χαρακτηρίζεται πρωτοπόρος μεταξύ των συνθετών της γενιάς του με πολλές επιτυχίες στην Ευρώπη.
Σπούδασε σύνθεση στο Πανεπιστήμιο Μουσικής και Δραματικών Τεχνών «Μοτσαρτέουμ» του Σάλτσμπουργκ. Το Αυστριακό Ομοσπονδιακό Υπουργείο για την Εκπαίδευση τις Τέχνες και τον Πολιτισμό, τον τίμησε με Ειδικό Βραβείο, ενώ ο πρύτανης τον βράβευσε με το Αριστείο Καλλιτεχνικής Επίδοσης. Είναι κριτής διαγωνισμών και δίνει διαλέξεις και σεμινάρια σε πανεπιστημιακές σχολές της Ευρώπης.

Το 2003 μέχρι 2006 υπήρξε λέκτορας στο «Μοτσαρτέουμ», ενώ το 2010 εκλέχθηκε πρόεδρος του φεστιβάλ μουσικής «New Works Festival» στο Σαουθάμπτον. Μεταξύ των ετών 2010 και 2011 ανέλαβε τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή για την παραγωγή του «autosymphonic» στο Μανχάιμ της Γερμανίας. Σημαντικό σταθμό στη σταδιοδρομία του υπήρξε η πρόσκληση από το Σύνδεσμο Νέας Μουσικής του Βρετανικού Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ το 2001 για την παρουσίαση του έργου του «Με ένα Ψαλίδι και Χίλιες Κλωστές».

Στο πλαίσιο μάλιστα του ετήσιου θεσμού των βραβείων «Αδάμ και Εύα», όπου βραβεύονται τα σημαντικότερα γεγονότα της χρονιάς που έλαβαν χώρα στη Γερμανία ή στο εξωτερικό, ο Μάριος Ηλία απέσπασε διάκριση στη σημαντικότερη κατηγορία του θεσμού παραλαμβάνοντας το «Χρυσό Μήλο» Καλύτερης Δημόσιας Εκδήλωσης, χάρη στην παραγωγή του Autosymphonic.

Ο Μάριος Ηλία έγινε ιδιαίτερα δημοφιλής από τη χρησιμοποίηση μηχανοκίνητων οργάνων: Tο έργο του «Μονάχα ο χρόνος μας ανήκει» είναι γραμμένο για χορωδία και μοτοσικλέτες Harley Davidson (2005) – που εμπνεύστηκε από τα γεγονότα στην πορεία των μοτοσικλετιστών στη Δερύνεια το 1996.

Εξάλλου, η όπερα «Το κυνήγι», που πρωτοπαρουσιάστηκε από την Κρατική Όπερα της Στουτγάρδης χρησιμοποιεί έξι αυτοκίνητα εν είδη φυσικών (και ηχητικών) όντων του δάσους.

Στα έργα του συχνά αναφέρεται στην κυπριακή ιστορία και πολιτισμό. Το έργο «Αντίδωρον» αποτελεί φόρο τιμής στον Κώστα Μόντη και η σύνθεσή του ολοκληρώθηκε αμέσως μετά το θάνατο του ποιητή. Η σύνθεση «Άσπρο Μαύρο» εμπνέεται από το ποίημα του Μόντη «Τουρκική Εισβολή» και το έργο «Φράουλες και Σταφύλια» τελειώνει με τη χαρακτηριστική φράση του ιδίου ποιητή: «Πέστε μου ειλικρινά, χαμογελώ;».

Η Ελλάδα είναι επίσης παρούσα στις δημιουργίες του Ηλία: Στο «Ελπίς» -για ορχήστρα ακορντεόν- ο συνθέτης αναφέρεται στο βιβλίο «Ζητείται ελπίς», του Έλληνα ουμανιστή συγγραφέα Αντώνη Σαμαράκη. Στο «Εν Πλώ» -για όργανα, ηλεκτρονικούς ήχους και ορχήστρα μεγαφώνων- κυριαρχούν δύο ναυτικά ιστορικά γεγονότα: η βύθιση του καραβιού της Κερύνειας και η βύθιση του ελληνικού καταδρομικού «Έλλη» στο νησί της Τήνου.

Τέλος, η «Οδύσσεια» του Ομήρου αποτελεί ακόμη ένα παράδειγμα ελληνικού θέματος από το οποίο εμπνέεται ο συνθέτης. Το σύντομο μουσικοθεατρικό έργο «Aquanauten» που πρωτοπαρουσιάστηκε στους κήπους Mirabell του Σάλτσμπουργκ το 2007 φλερτάρει με σκηνές από την «Οδύσσεια».

Πηγή: http://www.kathimerini.com.cy

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου