Τρίτη 19 Αυγούστου 2014

Οι δρόμοι που θα περνά το ντραμ στη Λευκωσία (Δες τον χάρτη)

Το τραμ, εάν και εφόσον λειτουργήσει, θα εξυπηρετεί περιοχές στις οποίες συγκεντρώνεται μεγάλος αριθμός πολιτών, όπως είναι το νέο Γενικό Νοσοκομείο και το MALL, και παράλληλα θα καλύπτει και αναπτυσσόμενες περιοχές όπως ο Δήμος της Λακατάμιας, με παράλληλη εξυπηρέτηση δημοτών του Στροβόλου. 
Αυτοί είναι οι δρόμοι που θα περνά το τραμ στη Λευκωσία (δείτε χάρτη)
Η ακριβής όδευση του τραμ, με βάση το «Σενάριο Β», το οποίο προκρίθηκε και το οποίο ήταν και το οικονομικότερο, θα είναι η εξής: Θα ξεκινά από την περιοχή του νέου Γενικού Νοσοκομείου, θα εισέρχεται στη λεωφόρο Λεμεσού, θα διασχίζει τη λεωφόρο Μακαρίου, θα διέρχεται από τις οδούς Λεωνίδου και Ομήρου, θα μπαίνει στον οδό Κωστή Παλαμά, θα περνά από τη λεωφόρο Δημοσθένη Σεβέρη, θα συνεχίζει στη λεωφόρο Στροβόλου και θα καταλήγει στη λεωφόρο Μακαρίου στη Λακατάμια. 

Για να υλοποιηθούν όλα αυτά απαιτείται η ανάλογη υποδομή, γραμμή, στάσεις κ.λπ., που θα ανεβάσουν το κόστος του τραμ στα €228,7 εκατ. Το Τμήμα Δημοσίων Έργων θεωρεί πως η δημιουργία συστήματος τραμ στη Λευκωσία βραχυπρόθεσμα, στη βάση του «Σεναρίου Β», θα έχει πολλαπλά οφέλη για ολόκληρη την πόλη. Λειτουργός του Τμήματος ανέφερε στον «Φ» πως το ζητούμενο στο υπόλοιπο της μελέτης είναι, εφόσον αξιολογηθεί με λεπτομέρεια τεχνοοικονομικά το προτεινόμενο σύστημα, να διαμορφωθεί το έργο με τέτοιο τρόπο ώστε με μια μικρή συγχρηματοδότηση από κοινοτικούς πόρους να καταστεί ελκυστικό για επενδυτές να πλειοδοτήσουν σε ένα διαγωνισμό για την υλοποίησή του. 

Παράγοντες που θα διευκολύνουν την προσπάθεια αυτή, σύμφωνα με το Τμήμα Δημοσίων Έργων, είναι: 
● ο αξιόπιστος υπολογισμός της δαπάνης του έργου και των δράσεων που απαιτούνται ώστε το κόστος αυτό να μη διευρυνθεί στη φάση της υλοποίησης του έργου 
● η διασφάλιση σημαντικής επιβατικής κίνησης από τα πρώτα χρόνια λειτουργίας του τραμ 
● το χαμηλό κόστος δανειοδότησης 
● η αποφυγή εκτεταμένης λαθρεπιβίβασης 
● η αξιοποίηση πρόσθετων πηγών εσόδων από εμπορικές δραστηριότητες 

Όπως έγραψε ήδη ο «Φ», το μήκος υποδομής δικτύου του τραμ θα είναι 13,6 χιλιόμετρα, η συχνότητα διέλευσης τραμ θα είναι ανά 10 λεπτά, κάθε μέρα θα διανύει 3.091 χιλιόμετρα με 216 διαδρομές, θα διαθέτει 18 βαγόνια και θα αναπτύσσει μέση ταχύτητα τα 22,9 χιλιόμετρα. 


http://like.philenews.com/
LIKE US ON FACEBOOK ΕΔΩ 
ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APPLICATION ΣΤΟ ANDROID ΚΙΝΗΤΟ Ή TABLET ΣΑΣ   Ε Δ Ω 

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου