Τετάρτη 27 Νοεμβρίου 2013

Το γυμνό δίδυμο των ακτιβιστών που αναστατώνει τα στέκια της Θεσσαλονίκης (Photos)

Το γυμνό δίδυμο των ακτιβιστών που αναστατώνει τα στέκια της Θεσσαλονίκης.

Δύο – τρεις φορές τον μήνα οι Θεσσαλονικείς βλέπουν σε κεντρικά σημεία της πόλης να εμφανίζονται από το πουθενά δύο νεαρά άτομα με αδαμιαία περιβολή και να βαδίζουν στον δρόμο αμέριμνοι, συζητώντας μεταξύ τους σαν να μη συμβαίνει τίποτα, χωρίς να δίνουν σημασία είτε σε περίεργα βλέμματα είτε σε αντιδράσεις.

Και λίγα λεπτά μετά να σπεύδουν ήσυχα να εξαφανιστούν με τον ίδιο τρόπο που είχαν εμφανιστεί. Από τα πιο αγαπημένα τους σημεία είναι τα δύο στέκια της οδού Ζεύξιδος – Ικτίνου και της Βαλαωρίτου, όπου συχνάζουν κυρίως νέοι. Τα σχετικά βίντεο με τους γυμνούς περιπάτους είναι αναρτημένα στο Διαδίκτυο και έχουν μεγάλη επισκεψιμότητα τόσο από την Ελλάδα όσο και το εξωτερικό.

Οι δύο αυτοί «γυμνοί» άγνωστοι της Θεσσαλονίκης εντάσσουν το εγχείρημά τους σε ένα «κίνημα αστικού γυμνισμού» όπως λένε. Δέχθηκαν να μιλήσουν στο «Εθνος της Κυριακής», να δείξουν τα πρόσωπά τους, επιλέγοντας, ωστόσο, να δώσουν μόνο τα ψευδώνυμά τους.

Είναι ο 32χρονος Μιχάλης Γυμνιστής, απόφοιτος του τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, που δουλεύει σε λογιστικό γραφείο, και ο 25χρονος Γιάννης Μασκίδης αρχιτέκτονας από τη Θεσσαλονίκη, που ψάχνει για δουλειά στην εποχή της κρίσης. Αυτός που ξεκίνησε πρώτος το γυμνό εγχείρημα προ τετραετίας ήταν ο Μιχάλης. Πέρσι ο νεαρός αρχιτέκτονας είδε τα βίντεο, επιδίωξε να γνωρίσει από κοντά τον Μιχάλη για να τον ακολουθήσει έκτοτε στα… γυμνά βήματά τους.

Στο ερώτημα «γιατί γυμνοί;», οι δύο νεαροί άντρες έχουν απαντήσεις. Το γυμνό είναι «επιλογή ενδύματος», λένε και αποβλέπει στην απενοχοποίησή του, ενώ είναι συγχρόνως και μία στάση απέναντι στις όποιες απαγορεύσεις, περιθωριοποιήσεις και στερεότυπα. «Ξεκίνησα πιο πολύ από περιέργεια. Ηθελα να δω ποια θα είναι η αντίδραση του κόσμου στη θέα ενός γυμνού σώματος. Ηθελα να δω αν θα σοκαριζόταν ή αν θα το αντιμετώπιζε αδιάφορα. Βλέπετε ο κόσμος δεν είναι εξοικειωμένος με το γυμνό σώμα» λέει ο Μιχάλης και προσθέτει: «Το γυμνό σώμα δεν είναι κάτι χυδαίο και πρόστυχο, ούτε μπορεί να συνδέεται αναγκαστικά με το σεξ. Πρέπει ο κόσμος να είναι πιο απελευθερωμένος. Η χώρα μας είναι η τελευταία της Ευρώπης στο γυμνό. Είμαστε οι πλέον οπισθοδρομικοί. Τη δεκαετία του ’70 τα πράγματα ήταν πιο ελεύθερα στη χώρα μας, όπως λένε. Η κοινωνία μας αντί να φιλελευθεροποιείται γίνεται πιο συντηρητική». Τι κάνουν όμως οι γνωστοί τους, πώς αντιδρούν και πώς τους αντιμετωπίζουν ακόμη και στη δουλειά τους;

«Οι γύρω μας ξέρουν ότι κυκλοφορούμε γυμνοί, αλλά διστάζουν συνήθως να ανοίξουν συζήτηση γατί νιώθουν άβολα. Εμείς όμως θέλουμε να σπάσουμε αυτά τα ταμπού, να απενοχοποιήσουμε το γυμνό» λέει ο Γιάννης και προσθέτει: «Για μας το γυμνό είναι σαν μια επιλογή ενδύματος. Ο,τι ισχύει στο ντυμένο ισχύει και στο γυμνό».

Στο ερώτημα γιατί επιλέγουν το σούρουπο για τις εμφανίσεις τους λένε ότι προτιμούν βραδινές ώρες προκειμένου να αποφύγουν την παρουσία ανηλίκων.

Δεν κρύβουν ότι ανησυχούν για την ασφάλειά τους γιατί το εγχείρημά τους κρύβει κινδύνους και επιπλέον γιατί εκθέτουν την προσωπικότητά τους. Οσο για τις αντιδράσεις αυτές είναι ανάμεικτες. «Αλλοι το κατακρίνουν και άλλοι το επικροτούν. Το αντρικό φύλο είναι συχνά πιο αρνητικό, αντίθετα οι γυναίκες δείχνουν μεγαλύτερη αποδοχή» λένε.



«Εμείς δεν θέλουμε να γίνουμε γνωστοί. Υπάρχει κόσμος που μας περνάει και για τρελούς, ενώ άλλοι μας κατηγορούν και για επιδειξιμανία. Ομως θέλουμε να περάσουμε ένα μήνυμα για την απελευθέρωση του γυμνού σώματος. Θα θέλαμε να κάνουμε αρκετές δραστηριότητες στην καθημερινότητά μας γυμνοί. Οπως να βγαίνουμε μία φορά τη βδομάδα για ψώνια γυμνοί, να υπάρχουν χρήσεις στην πόλη όπως γυμναστήρια, καφέ εστιατόρια όπου θα μπορούν να πηγαίνουν γυμνοί. Κάτι που γίνεται σε κάποιες χώρες στο εξωτερικό» λέει ο Μιχάλης. Ωστόσο, προσθέτει ότι όλα αυτά είναι πολύ δύσκολο να συμβούν στη χώρα μας.

«Η Ελλάδα δεν έχει ούτε οργανωμένες παραλίες γυμνιστών» σπεύδει να παρατηρήσει ο Γιάννης. Οπως λένε οι δύο νέοι, το γυμνό ήταν νόμιμο στη Βαρκελώνη μέχρι πριν από δύο χρόνια, όταν πήρε απόφαση και το απαγόρευσε το δημοτικό συμβούλιο και κάτι αντίστοιχο έγινε πριν από έναν χρόνο στο Σαν Φρανσίσκο. Στη Νέα Υόρκη πάλι δικαιολογείται όταν υπηρετεί ένα καλλιτεχνικό πρότζεκτ. Πολύ διαδεδομένο είναι στη Γερμανία, την Τσεχία και την Ουκρανία, όπου βλέπει κανείς συχνά πολίτες να κάνουν τη βόλτα τους χωρίς κανένα ρούχο…

Οι δύο «γυμνοί» της Θεσσαλονίκης δεν κρύβουν τη συμπάθειά τους για τον δήμαρχο Γιάννη Μπουτάρη, αφού πιστεύουν ότι σε μια συντηρητική πόλη επιχειρεί την ανατροπή. «Με τον Μπουτάρη η πόλη αντιμετωπίζει τα πράγματα διαφορετικά. Εδωσε στην πόλη τη ματιά όχι της ανεκτικότητας, αλλά της αποδοχής της διαφορετικής άποψης. Δηλαδή όχι απλά ?ανέχομαι την άποψή του?, αλλά ?αποδέχομαι τη διαφορετικότητά του?. Η πόλη μπορεί να ?ανοίξει? και άλλο και ο Μπουτάρης δείχνει ότι έχει όρεξη να δουλέψει πάνω στο διαφορετικό», λένε.

«Αν δεν ήταν ο Μπουτάρης το gay pride δεν θα γινόταν ποτέ», τονίζει ο Μιχάλης, προσθέτοντας ότι είναι θετικό για την πόλη και δίνει τη δυνατότητα σε ένα κομμάτι της να διαμαρτυρηθεί για απαγορεύσεις και περιθωριοποιήσεις.

«Η Θεσσαλονίκη είναι συντηρητική πόλη και αυτό δημιουργεί αντιδράσεις. Ετσι υπάρχει αντίδραση στο να εξωτερικεύουμε πολλά πράγματα. Είμαι υπέρ γιατί ξέρω ότι πολλοί άνθρωποι παλεύουν γι’ αυτό και δεν είναι μόνο ομοφυλόφιλοι. Την τελευταία φορά υπήρχαν και ετερόφυλα ζευγάρια, καθώς και οικογένειες με παιδιά. Για μένα αυτό που συμβαίνει είναι η χαρά της σεξουαλικότητας. Η κοινωνία όμως συνεχίζει να λειτουργεί με στερεότυπα», λέει ο Μιχάλης.

Και οι δύο τάσσονται υπέρ των «γυμνών» διαμαρτυριών, όπως οι ποδηλατοδρομίες, γιατί όπως λένε είναι ένας τρόπος για να προβληθεί καλύτερα το αίτημα. «Τα ΜΜΕ για προφανείς λόγους δείχνουν συχνά μεγαλύτερη προσοχή και τις προβάλλουν», λένε και επισημαίνουν ότι στη Θεσσαλονίκη γίνονται και άλλες ποδηλατοδρομίες που περνούν απαρατήρητες. Οι ίδιοι όμως έχουν και τις ενστάσεις τους, μεταφέροντας παρατηρήσεις που τους κάνουν μέσω Διαδικτύου φίλοι τους από το εξωτερικό. «Δεν παραλείπουν να εκφράσουν ενστάσεις για τη γυμνή ποδηλατοδρομία της Θεσσαλονίκης, όπου οι περισσότεροι δεν είναι γυμνοί, παρά μόνο ένας αριθμός 10-20 ατόμων».

Τι θα κάνουν όμως σε περίπτωση που βρεθούν αντιμέτωποι με την Αστυνομία; Μέχρι τώρα ίσως ήταν τυχεροί και δεν υπήρξε κάποια τέτοια «συνάντηση». Είναι όμως έτοιμοι για όλα τα ενδεχόμενα. Νομικοί στους οποίους απευθύνθηκαν σημείωσαν ότι στον νόμο περί προσβολής της δημοσίας αιδούς δεν αναφέρεται πουθενά η λέξη γυμνό, αλλά αντίθετα γίνεται λόγος για απαγόρευση αναίσχυντων πράξεων σε δημόσιο χώρο, όπως υποστηρίζουν και προσθέτουν: «Για μας το γυμνό δεν είναι αναίσχυντο…».

Πηγή: http://inandout.com.cy

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου