Νέα μελέτη για την ευεργετική δράση του ποδηλάτου στη ζωή μας!
Για πολλούς είναι απλά μία παιδική ανάμνηση. Για πόλεις, όπως το Άμστερνταμ, η Κοπεγχάγη και η Βαρκελώνη, είναι η καθημερινότητα. Για όλους είναι ένας αποδοτικός δρόμος προς την απώλεια κιλών.
Για πολλούς είναι απλά μία παιδική ανάμνηση. Για πόλεις, όπως το Άμστερνταμ, η Κοπεγχάγη και η Βαρκελώνη, είναι η καθημερινότητα. Για όλους είναι ένας αποδοτικός δρόμος προς την απώλεια κιλών.
Ο λόγος για το ποδήλατο, το οποίο, σύμφωνα με νέα μελέτη, από κοινού με το περπάτημα και τη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς, αποτελεί ένα μέσο - σύμμαχο για την απώλεια σωματικού βάρους.
Νέα μελέτη, που πραγματοποιήθηκε στη Μεγάλη Βρετανία και η οποία στηρίχθηκε σε δεδομένα προερχόμενα από 7.500 εθελοντές, έδειξε ότι η μετακίνηση από και προς τη δουλειά με ποδήλατο, με τα μέσα μαζικής μεταφοράς ή με τα πόδια, σχετίζεται με χαμηλότερο βάρος και ποσοστό λίπους στο σώμα.
Σύμφωνα με τη μελέτη, που δημοσιεύθηκε στην ηλεκτρονική έκδοση του περιοδικού British Medical Journal, οι άνδρες και οι γυναίκες, που επιλέγουν το ποδήλατο, το περπάτημα ή τα μέσα μαζικής μετακίνησης για να πάνε στη δουλειά, τείνουν να είναι και να διατηρούνται λεπτότεροι σε σχέση με εκείνους, που μετακινούνται με το αυτοκίνητο. Συγκεκριμένα, οι πιο «δραστήριοι» εργαζόμενοι είχαν χαμηλότερο δείκτη μάζας σώματος κατά 1 μονάδα, στην περίπτωση των ανδρών, και κατά 0,8 μονάδες για τις γυναίκες, σε σχέση με όσους μετακινούνταν με το αυτοκίνητό τους.
Από τη μελέτη, πάντως, που πραγματοποιήθηκε από ερευνητές του «London School of Hygiene and Tropical Medicine and University College London» προκύπτει και άλλο ένα αρνητικό εύρημα για τον πληθυσμό της Μεγάλης Βρετανίας. Από το σύνολο των εθελοντών το 76% των ανδρών και το 72% των γυναικών δήλωσαν ότι πηγαίνουν στη δουλειά με αυτοκίνητο, ενώ η μετακίνηση με τα πόδια ή με ποδήλατο αντιστοιχούσε μόλις σε 14% και 17%, αντίστοιχα.
Ήδη, πάντως, σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, ενθαρρύνεται η χρήση ποδηλάτου ως βασικού μέσου μετακίνησης, με το Άμστερνταμ, την Κοπεγχάγη και τη Βαρκελώνη να έχουν τα ηνία, με ειδικό δίκτυο λωρίδων κυκλοφορίας και θέσεων στάθμευσης για τα ποδήλατα, αλλά και συστήματα αυτόματης μίσθωσης δημόσιας χρήσης ποδηλάτων, το λεγόμενο «bike share system». Στην Ελλάδα, σε πόλεις όπως τα Τρίκαλα και ο Βόλος, η χρήση ποδηλάτων είναι περισσότερο διαδεδομένη, ενώ πρόσφατα και σε διάφορους δήμους της Αττικής, όπως το Μαρούσι και τα Βριλήσσια, μπορεί κάποιος να βρει τέτοια συστήματα μίσθωσης δημόσιας χρήσης ποδηλάτων, ή επιχειρείται η βελτίωση του δικτύου ποδηλατόδρομων.
Πρόκειται για μια κίνηση προς τη σωστή κατεύθυνση της υγιούς μετακίνησης των πολιτών, που συνολικά αναβαθμίζει την ποιότητα ζωής στα αστικά κέντρα της χώρας. Και ο λόγος είναι διττός: εκτός από την προφανή μείωση των ρύπων και του κυκλοφοριακού στους δρόμους, ενισχύει το συλλογικό επίπεδο υγείας των πολιτών, εντάσσοντας τη σωματική άσκηση στην καθημερινότητα τους και δημιουργώντας μια εξαιρετικά υγιεινή συνήθεια άθλησης στη μάχη για την καταπολέμηση της παχυσαρκίας στον αστικό πληθυσμό.
Νέα μελέτη, που πραγματοποιήθηκε στη Μεγάλη Βρετανία και η οποία στηρίχθηκε σε δεδομένα προερχόμενα από 7.500 εθελοντές, έδειξε ότι η μετακίνηση από και προς τη δουλειά με ποδήλατο, με τα μέσα μαζικής μεταφοράς ή με τα πόδια, σχετίζεται με χαμηλότερο βάρος και ποσοστό λίπους στο σώμα.
Σύμφωνα με τη μελέτη, που δημοσιεύθηκε στην ηλεκτρονική έκδοση του περιοδικού British Medical Journal, οι άνδρες και οι γυναίκες, που επιλέγουν το ποδήλατο, το περπάτημα ή τα μέσα μαζικής μετακίνησης για να πάνε στη δουλειά, τείνουν να είναι και να διατηρούνται λεπτότεροι σε σχέση με εκείνους, που μετακινούνται με το αυτοκίνητο. Συγκεκριμένα, οι πιο «δραστήριοι» εργαζόμενοι είχαν χαμηλότερο δείκτη μάζας σώματος κατά 1 μονάδα, στην περίπτωση των ανδρών, και κατά 0,8 μονάδες για τις γυναίκες, σε σχέση με όσους μετακινούνταν με το αυτοκίνητό τους.
Από τη μελέτη, πάντως, που πραγματοποιήθηκε από ερευνητές του «London School of Hygiene and Tropical Medicine and University College London» προκύπτει και άλλο ένα αρνητικό εύρημα για τον πληθυσμό της Μεγάλης Βρετανίας. Από το σύνολο των εθελοντών το 76% των ανδρών και το 72% των γυναικών δήλωσαν ότι πηγαίνουν στη δουλειά με αυτοκίνητο, ενώ η μετακίνηση με τα πόδια ή με ποδήλατο αντιστοιχούσε μόλις σε 14% και 17%, αντίστοιχα.
Ήδη, πάντως, σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, ενθαρρύνεται η χρήση ποδηλάτου ως βασικού μέσου μετακίνησης, με το Άμστερνταμ, την Κοπεγχάγη και τη Βαρκελώνη να έχουν τα ηνία, με ειδικό δίκτυο λωρίδων κυκλοφορίας και θέσεων στάθμευσης για τα ποδήλατα, αλλά και συστήματα αυτόματης μίσθωσης δημόσιας χρήσης ποδηλάτων, το λεγόμενο «bike share system». Στην Ελλάδα, σε πόλεις όπως τα Τρίκαλα και ο Βόλος, η χρήση ποδηλάτων είναι περισσότερο διαδεδομένη, ενώ πρόσφατα και σε διάφορους δήμους της Αττικής, όπως το Μαρούσι και τα Βριλήσσια, μπορεί κάποιος να βρει τέτοια συστήματα μίσθωσης δημόσιας χρήσης ποδηλάτων, ή επιχειρείται η βελτίωση του δικτύου ποδηλατόδρομων.
Πρόκειται για μια κίνηση προς τη σωστή κατεύθυνση της υγιούς μετακίνησης των πολιτών, που συνολικά αναβαθμίζει την ποιότητα ζωής στα αστικά κέντρα της χώρας. Και ο λόγος είναι διττός: εκτός από την προφανή μείωση των ρύπων και του κυκλοφοριακού στους δρόμους, ενισχύει το συλλογικό επίπεδο υγείας των πολιτών, εντάσσοντας τη σωματική άσκηση στην καθημερινότητα τους και δημιουργώντας μια εξαιρετικά υγιεινή συνήθεια άθλησης στη μάχη για την καταπολέμηση της παχυσαρκίας στον αστικό πληθυσμό.
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου