Το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων στα πλαίσια της ανάπτυξης του Ολοκληρωμένου Σχεδίου Κινητικότητας, διερεύνησε σε επίπεδο προ-τεχνοοικονομικής μελέτης, τη δυνατότητα δημιουργίας συστήματος τραμ και αφού τα πορίσματα ήταν θετικά, προχώρησε πέρσι με την ανάθεση πλήρους τεχνοοικονομικής μελέτης για ένα τέτοιο σύστημα, τα πορίσματα της οποίας θα είναι έτοιμα σε τρεις περίπου μήνες, είπε ο αρμόδιος Υπουργός Μάριος Δημητριάδης.
Σε χαιρετισμό του σε εκδήλωση του Ινστιτούτου Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης ο Υπουργός Συγκοινωνιών Μάριος Δημιατριάδης ανέφερε ότι το Υπουργείο του οφείλει να διερευνά και μελετά την περαιτέρω ανάπτυξη των δημοσίων μεταφορών με την συμπληρωματική προσθήκη και άλλων μέσων δημόσιας μεταφοράς.
“Η Λευκωσία με ένα πληθυσμό κοντά στις 250.000 είναι μια μεσαίου μεγέθους πόλη και ως τέτοια, θα μπορούσε να εξυπηρετείται από ένα μεικτό σύστημα δημόσιων μεταφορών, στο οποίο το λεωφορείο να αποτελεί μεν τη βάση, αλλά στους άξονες με την πιο πυκνή κυκλοφορία να υπάρχει ένα μέσο μεταφοράς πιο μαζικό. Τέτοιο μπορεί να είναι ένα σύστημα λεωφορείων ταχείας διέλευσης (bus rapid transit ή BRT όπως είναι γνωστό παγκοσμίως) ή ένα σύστημα τραμ”, σημείωσε.
Μας χαροποιεί ιδιαίτερα, συνέχισε, που οι Δήμοι της ευρύτερης αστικής περιοχής Λευκωσίας στηρίζουν ως σύνολο αυτή την προσπάθεια και αντικρίζουν θετικά το ενδεχόμενο της εισαγωγής ενός συστήματος τραμ εφόσον αυτό αποδειχθεί βιώσιμο.
“Για εμάς το λεωφορείο και το τραμ δεν είναι ανταγωνιστικά μέσα μεταφοράς. Δεν γνωρίζω καμιά πόλη στον κόσμο όπου να λειτουργεί ένα μεταφορικό σύστημα αποκλειστικά με τραμ. Το πρώτιστο που θα πρέπει να διερευνήσουμε με κάθε σοβαρότητα, είναι αν το τραμ είναι οικονομικά βιώσιμο και, αν ναι, κατά πόσο μια τέτοια επένδυση είναι η καλύτερη που μπορεί να εξυπηρετήσει τις ανάγκες της πόλης και των ανθρώπων της”, πρόσθεσε.
Επιπρόσθετα, συνέχισε, χρειάζεται να σταθμίσουμε και άλλες σημαντικές παραμέτρους όπως είναι η ενεργειακή απόδοση και βιωσιμότητα, η μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων, η συμβολή στη δημιουργία ενός ελκυστικού αστικού περιβάλλοντος και η επίδραση στην ανταγωνιστικότητα και οικονομική ανάπτυξη της πόλης. Αυτά ακριβώς τα ερωτήματα, είπε, αναμένουμε να απαντηθούν από την τεχνοοικονομική μελέτη.
Η αρχική επένδυση είναι αρκετά μεγάλη, ανέφερε, όμως αν τα οφέλη στην κοινωνία είναι πολλαπλάσια και, κυρίως, αν ένα σεβαστό μέρος της επένδυσης μπορεί να αναληφθεί από ιδιώτες επενδυτές, τότε δεν θα πρέπει να διστάσουμε να προχωρήσουμε για το καλό της πόλης.
Το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων, είπε ο κ. Δημητριάδης, είναι δεσμευμένο στην περαιτέρω ανάπτυξη των δημοσίων μεταφορών προς όφελος της διαρκούς και βιώσιμης ανάπτυξης και με γνώμονα την εξυπηρέτηση του πολίτη.
Σε χαιρετισμό του σε εκδήλωση του Ινστιτούτου Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης ο Υπουργός Συγκοινωνιών Μάριος Δημιατριάδης ανέφερε ότι το Υπουργείο του οφείλει να διερευνά και μελετά την περαιτέρω ανάπτυξη των δημοσίων μεταφορών με την συμπληρωματική προσθήκη και άλλων μέσων δημόσιας μεταφοράς.
“Η Λευκωσία με ένα πληθυσμό κοντά στις 250.000 είναι μια μεσαίου μεγέθους πόλη και ως τέτοια, θα μπορούσε να εξυπηρετείται από ένα μεικτό σύστημα δημόσιων μεταφορών, στο οποίο το λεωφορείο να αποτελεί μεν τη βάση, αλλά στους άξονες με την πιο πυκνή κυκλοφορία να υπάρχει ένα μέσο μεταφοράς πιο μαζικό. Τέτοιο μπορεί να είναι ένα σύστημα λεωφορείων ταχείας διέλευσης (bus rapid transit ή BRT όπως είναι γνωστό παγκοσμίως) ή ένα σύστημα τραμ”, σημείωσε.
Μας χαροποιεί ιδιαίτερα, συνέχισε, που οι Δήμοι της ευρύτερης αστικής περιοχής Λευκωσίας στηρίζουν ως σύνολο αυτή την προσπάθεια και αντικρίζουν θετικά το ενδεχόμενο της εισαγωγής ενός συστήματος τραμ εφόσον αυτό αποδειχθεί βιώσιμο.
“Για εμάς το λεωφορείο και το τραμ δεν είναι ανταγωνιστικά μέσα μεταφοράς. Δεν γνωρίζω καμιά πόλη στον κόσμο όπου να λειτουργεί ένα μεταφορικό σύστημα αποκλειστικά με τραμ. Το πρώτιστο που θα πρέπει να διερευνήσουμε με κάθε σοβαρότητα, είναι αν το τραμ είναι οικονομικά βιώσιμο και, αν ναι, κατά πόσο μια τέτοια επένδυση είναι η καλύτερη που μπορεί να εξυπηρετήσει τις ανάγκες της πόλης και των ανθρώπων της”, πρόσθεσε.
Επιπρόσθετα, συνέχισε, χρειάζεται να σταθμίσουμε και άλλες σημαντικές παραμέτρους όπως είναι η ενεργειακή απόδοση και βιωσιμότητα, η μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων, η συμβολή στη δημιουργία ενός ελκυστικού αστικού περιβάλλοντος και η επίδραση στην ανταγωνιστικότητα και οικονομική ανάπτυξη της πόλης. Αυτά ακριβώς τα ερωτήματα, είπε, αναμένουμε να απαντηθούν από την τεχνοοικονομική μελέτη.
Η αρχική επένδυση είναι αρκετά μεγάλη, ανέφερε, όμως αν τα οφέλη στην κοινωνία είναι πολλαπλάσια και, κυρίως, αν ένα σεβαστό μέρος της επένδυσης μπορεί να αναληφθεί από ιδιώτες επενδυτές, τότε δεν θα πρέπει να διστάσουμε να προχωρήσουμε για το καλό της πόλης.
Το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων, είπε ο κ. Δημητριάδης, είναι δεσμευμένο στην περαιτέρω ανάπτυξη των δημοσίων μεταφορών προς όφελος της διαρκούς και βιώσιμης ανάπτυξης και με γνώμονα την εξυπηρέτηση του πολίτη.
tothemaonline.com
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου