Δίωρη στάση εργασίας εξήγγειλε σήμερα για την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου στις 9:00 το πρωί η Συντεχνία Υπαλλήλων Αρχής Λιμένων Κύπρου (ΣΥΑΛΚ – ΠΟΑΣ), η οποία εναντιώνεται σε οποιαδήποτε μορφή ιδιωτικοποίησης της Αρχής Λιμένων Κύπρου (ΑΛΚ), ζητώντας παράλληλα συνάντηση με κλιμάκιο της Τρόικας.
Σε σχετική ανακοίνωση της η ΣΥΑΛΚ ξεκαθαρίζει ότι είναι ενάντια σε οποιαδήποτε μορφή ιδιωτικοποιήσεων αλλά παράλληλα ανοικτή σε διάλογο για να εκφέρει τις απόψεις της και τις θέσεις της για σωστή λειτουργία του Οργανισμού και παράλληλα και για την εξεύρεση των χρημάτων που ζητά η Τρόικα.
«Όταν στις 17 Δεκεμβρίου 2012 με το πιστόλι στον κρόταφο βρισκόμασταν μπροστά σε ένα δίλημμα, δανείζετε το κράτος αλλιώς θα έχουμε στάση πληρωμών, δείξαμε κατανόηση και υποχωρήσαμε από τις αρχικές μας επιφυλάξεις», αναφέρει, προσθέτοντας ότι «ένα χρόνο μετά για ακόμα μια φορά, μας βάζουν το πιστόλι στον κρόταφο και είμαστε μπροστά στο δίλημμα, ιδιωτικοποιήσεις ή μη εκταμίευση της τρίτης δόσης με όλες τις συνέπειες που θα επακολουθήσουν».
Η ΣΥΑΛΚ σημειώνει πως κατά τη διάρκεια αυτού του χρόνου ωστόσο «τους εργαζομένους κανένας δεν τους άκουσε, κανένας δεν συζήτησε μαζί τους για το τι μέλλει γενέσθαι, κανένας δεν ρώτησε αν έχουν εισηγήσεις ή απόψεις, παρά μόνο να κατηγορούνται στα ΜΜΕ ότι είναι οι ευνοούμενοι της κυπριακής κοινωνίας».
Η ΣΥΑΛΚ ζητά εκ νέου ακόμα και τώρα την επιστροφή του Λιμανιού Λάρνακας, «αφού ο επενδυτής δεν μπορεί να αντεπεξέλθει στις υποχρεώσεις του» και την αξιοποίηση του από την ΑΛΚ σύμφωνα με τις νέες προοπτικές που διανοίγονται με την εξόρυξη υδρογονανθράκων στην κυπριακή ΑΟΖ.
Αναφέρει ακόμη πως σε αυτό το χρόνο κατήγγειλε στη Γενική Ελέγκτρια, στην Επιτροπή Ελέγχου της Βουλής, στο Γενικό Εισαγγελέα και στον Υπουργό Συγκοινωνιών, την παραχώρηση από το Συμβούλιο της Αρχής, υπηρεσιών πλοήγησης και ρυμούλκησης, στο τερματικό της Vittol στην περιοχή Βασιλικού, σε τρίτους και όχι στην Αρχή Λιμένων που είναι υπεύθυνη για αυτές τις εργασίες.
«Μέσα από έρευνα αποδείξαμε ότι εταιρείες δημιουργήθηκαν επί σκοπού για να μπορέσουν να καρπωθούν τα κέρδη από αυτές τις εργασίες και από μελέτη αποδείξαμε ότι οι εργασίες αυτές είναι προς το συμφέρον της Αρχής. Ακόμη και σήμερα κανένας δεν ασχολήθηκε με το θέμα και τις καταγγελίες παρά μόνο κάποιες οδηγίες του Υπουργού Συγκοινωνιών προς τη διεύθυνση της Αρχής οι οποίες υλοποιούνται με μεγάλη καθυστέρηση», προσθέτει.
Αναφέρει παράλληλα πως κατήγγειλε ακόμα την κατασκευή της νέας αίθουσας επιβατών στο Λιμάνι Λεμεσού και της επέκτασης του κρηπιδώματος, καθώς και της εγκατάστασης νέων γερανογεφυρών, υποδεικνύοντας ότι κατασκευάζεται μια αίθουσα επιβατών 20 εκατομμυρίων ευρώ για να εξυπηρετεί τις ανάγκες των τουριστικών πλοίων που προσεγγίζουν το Λιμάνι Λεμεσού την ώρα που παραχωρείται το Λιμάνι Λάρνακας για μετατροπή του σε καθαρά τουριστικό λιμάνι με τον σχεδιασμό κατασκευής εκεί αίθουσας επιβατών.
Εξηγεί ότι κατήγγειλε και την επέκταση του κρηπιδώματος, καθώς και την αγορά νέων γερανογεφυρών για δύο λόγους. «Τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, καθώς και στα επόμενα χρόνια δεν υπάρχει η προοπτική αξιοποίησης αυτών των επενδύσεων και κατά δεύτερο, για ποιο λόγο η Αρχή προχωρά σε τέτοιους σχεδιασμούς, αφού υπάρχει απόφαση για ιδιωτικοποίηση και παραχώρηση των χώρων και εγκαταστάσεων σε ιδιώτη».
«Αυτά τα δεκάδες εκατομμύρια που στο βωμό της ανάπτυξης πετάγονται, σε ποιο ποσοστό θα αυξήσουν την αξία του Οργανισμού την ώρα της πώλησης του; Μήπως όλα αυτά γίνονται για να τα βρει έτοιμα ο αγοραστής;» διερωτάται η ΣΥΑΛΚ.
Σε ό,τι αφορά τις κατηγορίες κατά της ΑΛΚ για υπερχρεώσεις, η ΣΥΑΛΚ αναφέρει ενδεικτικά ότι εμπορευματοκιβώτιο που βρίσκεται στο Λιμάνι πληρώνει αποθηκευτικά τέλη 1,35 ευρώ την ημέρα με τις πρώτες 4 μέρες από την άφιξη του, δωρεάν, ενώ αυτοκίνητο που εισάγεται στην Κύπρο χρεώνεται με 0,60 σεντ την ημέρα με τις πρώτες 4 μέρες δωρεάν.
«Αν κάποιος πιστεύει ότι αυτά τα τέλη θα παραμείνουν σε αυτά τα επίπεδα να τους θυμίσουμε άλλα τέλη που υπάρχουν στο αεροδρόμιο Λάρνακας και Πάφου», προσθέτει.
Η ΣΥΑΛΚ ζητά ακόμη και την υστάτη συμμετοχή στο διάλογο, για εκσυγχρονισμό και αναδιάρθρωση της ΑΛΚ, για προστασία των συμφερόντων του Οργανισμού και κατ’ επέκταση της κυπριακής οικονομίας.
«Αυτό που περιμένουν κάποιοι να κάνει ο ιδιώτης μπορούν οι εργαζόμενοι να το κάνουν καλύτερα και να προστατεύσουν τα συμφέροντα του κράτους και όχι τα ιδιωτικά. Ο κατακερματισμός της Αρχής Λιμένων οδηγεί στη μείωση της αξίας της Αρχής και στο τελικό της ξεπούλημα», αναφέρει.
Ζητά τέλος συνάντηση με κλιμάκιο της Τρόικα αλλά και συμμετοχή στην ετοιμασία του πλαισίου που θα αποσταλεί στην Τρόικα εκφράζοντας την πεποίθηση ότι με τις εισηγήσεις της θα προστατεύσει το συμφέρον του Οργανισμού και της κυπριακής οικονομίας.
Σε σχετική ανακοίνωση της η ΣΥΑΛΚ ξεκαθαρίζει ότι είναι ενάντια σε οποιαδήποτε μορφή ιδιωτικοποιήσεων αλλά παράλληλα ανοικτή σε διάλογο για να εκφέρει τις απόψεις της και τις θέσεις της για σωστή λειτουργία του Οργανισμού και παράλληλα και για την εξεύρεση των χρημάτων που ζητά η Τρόικα.
«Όταν στις 17 Δεκεμβρίου 2012 με το πιστόλι στον κρόταφο βρισκόμασταν μπροστά σε ένα δίλημμα, δανείζετε το κράτος αλλιώς θα έχουμε στάση πληρωμών, δείξαμε κατανόηση και υποχωρήσαμε από τις αρχικές μας επιφυλάξεις», αναφέρει, προσθέτοντας ότι «ένα χρόνο μετά για ακόμα μια φορά, μας βάζουν το πιστόλι στον κρόταφο και είμαστε μπροστά στο δίλημμα, ιδιωτικοποιήσεις ή μη εκταμίευση της τρίτης δόσης με όλες τις συνέπειες που θα επακολουθήσουν».
Η ΣΥΑΛΚ σημειώνει πως κατά τη διάρκεια αυτού του χρόνου ωστόσο «τους εργαζομένους κανένας δεν τους άκουσε, κανένας δεν συζήτησε μαζί τους για το τι μέλλει γενέσθαι, κανένας δεν ρώτησε αν έχουν εισηγήσεις ή απόψεις, παρά μόνο να κατηγορούνται στα ΜΜΕ ότι είναι οι ευνοούμενοι της κυπριακής κοινωνίας».
Η ΣΥΑΛΚ ζητά εκ νέου ακόμα και τώρα την επιστροφή του Λιμανιού Λάρνακας, «αφού ο επενδυτής δεν μπορεί να αντεπεξέλθει στις υποχρεώσεις του» και την αξιοποίηση του από την ΑΛΚ σύμφωνα με τις νέες προοπτικές που διανοίγονται με την εξόρυξη υδρογονανθράκων στην κυπριακή ΑΟΖ.
Αναφέρει ακόμη πως σε αυτό το χρόνο κατήγγειλε στη Γενική Ελέγκτρια, στην Επιτροπή Ελέγχου της Βουλής, στο Γενικό Εισαγγελέα και στον Υπουργό Συγκοινωνιών, την παραχώρηση από το Συμβούλιο της Αρχής, υπηρεσιών πλοήγησης και ρυμούλκησης, στο τερματικό της Vittol στην περιοχή Βασιλικού, σε τρίτους και όχι στην Αρχή Λιμένων που είναι υπεύθυνη για αυτές τις εργασίες.
«Μέσα από έρευνα αποδείξαμε ότι εταιρείες δημιουργήθηκαν επί σκοπού για να μπορέσουν να καρπωθούν τα κέρδη από αυτές τις εργασίες και από μελέτη αποδείξαμε ότι οι εργασίες αυτές είναι προς το συμφέρον της Αρχής. Ακόμη και σήμερα κανένας δεν ασχολήθηκε με το θέμα και τις καταγγελίες παρά μόνο κάποιες οδηγίες του Υπουργού Συγκοινωνιών προς τη διεύθυνση της Αρχής οι οποίες υλοποιούνται με μεγάλη καθυστέρηση», προσθέτει.
Αναφέρει παράλληλα πως κατήγγειλε ακόμα την κατασκευή της νέας αίθουσας επιβατών στο Λιμάνι Λεμεσού και της επέκτασης του κρηπιδώματος, καθώς και της εγκατάστασης νέων γερανογεφυρών, υποδεικνύοντας ότι κατασκευάζεται μια αίθουσα επιβατών 20 εκατομμυρίων ευρώ για να εξυπηρετεί τις ανάγκες των τουριστικών πλοίων που προσεγγίζουν το Λιμάνι Λεμεσού την ώρα που παραχωρείται το Λιμάνι Λάρνακας για μετατροπή του σε καθαρά τουριστικό λιμάνι με τον σχεδιασμό κατασκευής εκεί αίθουσας επιβατών.
Εξηγεί ότι κατήγγειλε και την επέκταση του κρηπιδώματος, καθώς και την αγορά νέων γερανογεφυρών για δύο λόγους. «Τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, καθώς και στα επόμενα χρόνια δεν υπάρχει η προοπτική αξιοποίησης αυτών των επενδύσεων και κατά δεύτερο, για ποιο λόγο η Αρχή προχωρά σε τέτοιους σχεδιασμούς, αφού υπάρχει απόφαση για ιδιωτικοποίηση και παραχώρηση των χώρων και εγκαταστάσεων σε ιδιώτη».
«Αυτά τα δεκάδες εκατομμύρια που στο βωμό της ανάπτυξης πετάγονται, σε ποιο ποσοστό θα αυξήσουν την αξία του Οργανισμού την ώρα της πώλησης του; Μήπως όλα αυτά γίνονται για να τα βρει έτοιμα ο αγοραστής;» διερωτάται η ΣΥΑΛΚ.
Σε ό,τι αφορά τις κατηγορίες κατά της ΑΛΚ για υπερχρεώσεις, η ΣΥΑΛΚ αναφέρει ενδεικτικά ότι εμπορευματοκιβώτιο που βρίσκεται στο Λιμάνι πληρώνει αποθηκευτικά τέλη 1,35 ευρώ την ημέρα με τις πρώτες 4 μέρες από την άφιξη του, δωρεάν, ενώ αυτοκίνητο που εισάγεται στην Κύπρο χρεώνεται με 0,60 σεντ την ημέρα με τις πρώτες 4 μέρες δωρεάν.
«Αν κάποιος πιστεύει ότι αυτά τα τέλη θα παραμείνουν σε αυτά τα επίπεδα να τους θυμίσουμε άλλα τέλη που υπάρχουν στο αεροδρόμιο Λάρνακας και Πάφου», προσθέτει.
Η ΣΥΑΛΚ ζητά ακόμη και την υστάτη συμμετοχή στο διάλογο, για εκσυγχρονισμό και αναδιάρθρωση της ΑΛΚ, για προστασία των συμφερόντων του Οργανισμού και κατ’ επέκταση της κυπριακής οικονομίας.
«Αυτό που περιμένουν κάποιοι να κάνει ο ιδιώτης μπορούν οι εργαζόμενοι να το κάνουν καλύτερα και να προστατεύσουν τα συμφέροντα του κράτους και όχι τα ιδιωτικά. Ο κατακερματισμός της Αρχής Λιμένων οδηγεί στη μείωση της αξίας της Αρχής και στο τελικό της ξεπούλημα», αναφέρει.
Ζητά τέλος συνάντηση με κλιμάκιο της Τρόικα αλλά και συμμετοχή στην ετοιμασία του πλαισίου που θα αποσταλεί στην Τρόικα εκφράζοντας την πεποίθηση ότι με τις εισηγήσεις της θα προστατεύσει το συμφέρον του Οργανισμού και της κυπριακής οικονομίας.
Πηγή: http://www.newsit.com.cy
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου